Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Spara kontakter
-
AuthorPosts
-
Jag älskar min iPhone, men jag förstår den inte alla gånger… Behöver HJÄLP med att lista ut hur jag sparar bl a mina kontakter via iTunes.
Hittar inte rätt 😮Tacksam för hjälp 🙂
Välkommen till forumet, detta är väl beskrivet i FAQn
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6482-iphone-faq.htmlNär jag väljer Windows adressbok, får jag upp ett meddelande där det varnas för att om jag byter synkroniseringskälla kan MobileMe och övriga inställningar påverkas? Ska jag ändå välja ok där?
Är du ansluten till Apples MobileMe tjänst?
Jag testar deras gratistjänst, ja. Ska börja betala för den om några dagar, och undrar samtidigt om man behöver den? Jag förstod det som att man behöver den för kalendern?
Tjänsten är bra och det innebär att du även synkat dina kontakter mot MobileMe. Logga in på MobileMe över webben så ser du dina kontakter där.
Jag är osäker på vad som händer om du byter från att synka kontakterna med MobileMe till Windows Kontakter, du kommer att kunna välja vilken kontaktlista du vill använda i telefonen så det skapas alltså inte några dubletter, men exakt vad som händer kan jag inte svara på.
Jag har redan kollat på MobileMe, men där ligger bara mina yahoo.se-adresser, vilket inte är samma som jag har på iPhonen.
Det bästa vore ju om jag kunde välja MobileMe istället för Windows-kontakter i iTunes, men jag kommer inte ihåg att jag såg det alternativet.Ja ja.. Jag får prova mig fram 🙂
Tack för din hjälp! 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.