Sparar inte nya bilder efter återställning..

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Sparar inte nya bilder efter återställning..

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

Hej!

Då stacks som någon tipsade om fick min springboard att faila så fort jag reloada den så var jag tvungen att köra en återställning. Gjorde först en säkerthetskopia och återställde sedan i iTunes (jailbreakade inte denna gång). Återställde även säkerhetskopian, allt gick smärtfritt.

Dagen efter var jag på bröllop och tog en MASSA bilder. Skulle kika på dem idag men inte en enda sparades. När jag tar en ny bild och går in i albumet så är miniatyren helt vit, klickar jag på den så visas en helsvart bild. Stänger jag ner kamera-appen och startar upp den igen för att kolla i albumet så finns ingen ny bild där alls, inte ens denna vita miniatyr..

Tråkigt att man inte har bilder på sin brors bröllop…

Hur gör jag för att fixa detta? Återställa än en gång?

mvh Sebastian

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Låter som nått skit har sparats från jailbreaket till säkerhetskopian, som inte funkar med officiellt 😉

steffe
    Member
    Post count: 2452

Osis!Nästa gång kan du testa att först lägga över bilder och sånt till en mapp på datorn som inte har nånting med itunes att göra.
    Brukar själv göra så ibland med viktiga bilder.

eRensson
    Member

Då den inte är jailbreakad nu så kommer väl inte “jailbreakat”-stuff att hamna i den nya säkerhetskopian? Äh.. tar och provar, återkommer 🙂

EDIT: fungerar fortfarande inte.. vad nu? :/ måste jag jailbreaka igen? vill ju inte förlora sms och kontakter m.m

eRensson
    Member

EDIT: Nothing made sense.. mitt nästa steg?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

hej ja har haft samma problem med min lärares iPhone förut
    det gick snabbt att lösa 🙂 va jag gjorde va
    1- ta bort alla jailbreak camera program du har “snapture, clearcam…”
    2- ladda ner diskaid och installera
    3- bläddra till private/var/mobile/Media/DCIM/ och ta bort hela .MISC mappen
    4- starta om luren o försök ta ett kort..
    5- om det fortfarande inte sparar bilder så bläddra till samma mapp o ta bort även 100APPLE mapp, starta om och försök

detta SKA fungera för det gjorde det för mig, men det finns även tråkiga guider som kräver återställning…

*How to Fix An iPhone That Won’t Save Pictures | eHow.com
    *iPhone Camera Not Working? My Solution

EDIT: ledsen för din brors bröllop bilder 🙁

eRensson
    Member

Tack för svaret QeuDee!

Satt hela förmiddan och återställde samt jailbreakade.. När jag väl fått igång kameran så hade inte operatörsinställningarna uppdaterats och jag hade ingen täckning.. Körde en runda till och nu fungerar allt som det ska!

PS. Tycker synd om din phone mekke :/

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@erensson 32084 wrote:

Tack för svaret QeuDee!

Satt hela förmiddan och återställde samt jailbreakade.. När jag väl fått igång kameran så hade inte operatörsinställningarna uppdaterats och jag hade ingen täckning.. Körde en runda till och nu fungerar allt som det ska!

PS. Tycker synd om din phone mekke :/

glad att du fick igång det 🙂 vilken metod fungerade?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Hade samma problem efter återställning. Kan tipsa alla om när saker och ting inte sparas i iPhone efter återställning så måste man gå in i Library och ta bort sparmappen för applikationen för att usersettings ska ställas in för iPhonen.

Zelo
    Member
    Post count: 13

Jag testade att ta bort var/mobile/Media/DCIM/ ta bort hela .MISC mappen
    och tog även bort 100APPLE mapp, startade om och det funkade.

Tog alltså inte bort några jailbreakade kameraprogram.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.