Spel och apps utan att använda appstore?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Spel och apps utan att använda appstore?

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Member
    Post count: 338

Tjena!

Idag köpte jag min iphone. Det blev en Iphone 3G 8gb 🙂

Så när jag skulle dra hem ett fritt spel “monkey ball light” så gick det inte pga att jag måste logga in på appstore.

När jag registrerade mig stod det att jag måste fylla i kreditkortsuppgifter.
    Jag tycker själv att detta är väldigt rörigt, bara för att skaffa ett gratisspel.

Så min fråga är. Finns det något sätt att få hem spel utan att använda appstore eller jailbreak?

tacksam för svar

Mvh

JonNilsson

diXet
    Member
    Post count: 236

du kan registrera dig utan att lägga till kontokort och ladda ner gratis apps

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Gå in i itunes store på in dator. Hitta ett gratis spel som du vill ha och ladda ner den. När det nu står att du ska registrera dig så kan du välja att inte ha något kredit kort. Har testat och det funkar.

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@zili 24841 wrote:

Gå in i itunes store på in dator. Hitta ett gratis spel som du vill ha och ladda ner den. När det nu står att du ska registrera dig så kan du välja att inte ha något kredit kort. Har testat och det funkar.

Grejen är den att jag inte kan ladda ner den. även om det står “free” på den. För att jag måste logga in. när jag registrerar mig står det att jag måste fylla i mina kredituppgifter:confused::(

Nvm hittade * none efter att jag markerat allt på hela sidan. hade troligen buggat. 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det finns också nåt som heter webapps,men här man inte fastpris på surfen blir det nog dyrt som fan.

Surf
    Member
    Post count: 8

om du köper ett present kort på iTunes på typ 100kr så kan du skriva in den kåden du får och skita i kreditkorts saken 😉
    och detta kan man köpa på Media markt :d

steffe
    Member

Titta längst ut till höger på registreringssidan,där står none,välj den och skapa ett gratiskonto!

Miche
    Participant
    Post count: 358

@steffe 24847 wrote:

Det finns också nåt som heter webapps,men här man inte fastpris på surfen blir det nog dyrt som fan.

Wlan funkar ju också, då blir det ju gratis förutsatt att du har wlan hemma eller kan låna någon grannes som inte är lösenordsskyddat 🙂

steffe
    Member

@miche 31447 wrote:

Wlan funkar ju också, då blir det ju gratis förutsatt att du har wlan hemma eller kan låna någon grannes som inte är lösenordsskyddat 🙂

Håller med,tänkte inte på det,ursäkta mig.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@surf 31388 wrote:

om du köper ett present kort på iTunes på typ 100kr så kan du skriva in den kåden du får och skita i kreditkorts saken 😉
    och detta kan man köpa på Media markt :d

Detta testade jag förra veckan.. Gick in i Store i iTunes och skulle köpa sånt där presentkort man får på mail.. Men när jag knappat in allt de behövde stod det att jag inte kunde köpa:( .. Googlade lite och det verkar som att Apple stoppat detta för tillfället pga att några kineser (eller vad det var) hade lyckats knäcka koden så att de kunde få ut massa gratis presentkort

Surt. Hade varit gött annars..

Någon som vet när Apple kommer släppa denna spärr?

soer
    Member
    Post count: 12

Jag förstår inte? Varför skriver du inte bara in siffrorna från kortet så är det klart? Varför krångla med presentkort?

steffe
    Member

Har ingen fattat att det ute vid kanten går att klicka “none”, och få ett gratiskonto utan att lämna nåt annat än en giltig emailaddress?
    Jag gjorde så,och kan utan problem dra hem gratisgodiset i appstore.
    Om filen är mindre än 10 mb så laddar jag dom oftast direkt i telefonen via 3G.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@steffe 32558 wrote:

Har ingen fattat att det ute vid kanten går att klicka “none”, och få ett gratiskonto utan att lämna nåt annat än en giltig emailaddress?
    Jag gjorde så,och kan utan problem dra hem gratisgodiset i appstore.
    Om filen är mindre än 10 mb så laddar jag dom oftast direkt i telefonen via 3G.

Det går inte “bara” att göra så, detta måste göras i samband med att man försöker ladda ned ett gratis-program utan konto 😉

steffe
    Member

@mekke 32559 wrote:

Det går inte “bara” att göra så, detta måste göras i samband med att man försöker ladda ned ett gratis-program utan konto 😉

I så fall har apple ändrat sina rutiner nån gång under det senaste halvåret!
    Så här gjorde jag i september 2008:
    1.ladda hem itunes för windows (då var det 8.0)
    2.gå in på skapa konto i itunes
    3.markera “none”
    4.registrera (email och ituneslösenord)
    5.dags att börja ladda hem!

Som sagt var…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det går iaf inte för mej eller nån annan jag pratat med, så det måste vara nått skumt du gjorde.. För det ska bara funka så som jag sa lr via ett present-kort 😉

steffe
    Member

Okej,kanske är som du säger på itunes numera,men i vilket fall som helst så behöver man inte lämna några kontokortsnummer för att skapa ett gratiskonto.

bozz
    Member

@soer 32549 wrote:

Jag förstår inte? Varför skriver du inte bara in siffrorna från kortet så är det klart? Varför krångla med presentkort?

Vill inte lämna ut kontouppgifter om jag inte absolut måste..

steffe
    Member

@bozz 32596 wrote:

Vill inte lämna ut kontouppgifter om jag inte absolut måste..

Har du möjligen tittat lite på mina senaste inlägg? Vet inte om det är vad du söker,men det kanske hjälper!

bozz
    Member

@steffe 32601 wrote:

Har du möjligen tittat lite på mina senaste inlägg? Vet inte om det är vad du söker,men det kanske hjälper!

Jodå såg dem, men vill ju inte bara ha gratis prgmen. Har kört med säkrakortbetalningar tidigare, jobbigt dock då du måste logga in på din bank varenda ggn…Så köpte för nån månad sen såntdär giftcard från en butik…Löste alla mina problem:laugh:

steffe
    Member

Okej,förstår din synpunkt fullständigt,ska nog testa din variant och se hur det verkar.
    Tycker själv iofs att luren blir tillräckligt full med skit med bara gratisgrejer och webbapps,men men,ska nog testa ändå!

bozz
    Member

Är verkligen kanon med de där giftcarden. Bara gå in i en butik och köper ett, sen lägga in i iTunes. Slipper krångliga Bankkortsgrejer.. Sen är det ju lite lättare att kontrollera sitt köpande av apps. Har en känsla av att om jag skulle ha bankkortet inlagt så skulle jag köpa grejer hela tiden :rolleyes:

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.