Spot

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Tjo!

Någon som har testat Spot?

Jag installerade det precis… hängde sig när jag skulle söka -.-

Startade om telefonen, då funka det hyfsat… känns lite laggigt och en del buggar lär ju finnas… men gött att man äntligen kan lyssna på spotify från iphonen. 😀

edit: fel forum…aja… moderator… lust att flytta tråden… så äre när man är full… xD

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Testat, startar, måste bara fixa Spotify Premium först 😮

(Jag visste visserligen att man behövde det, ville bara se så att det funkade innan jag fixar Premium :P)

Appelphone
    Member
    Post count: 594

hittar det inte 🙁 det är väll på cydia?

generuss
    Member
    Post count: 285

men sporify i mobilen idag skulle inte funka, inte i iPhonen, som endå har så pass dålig batteritid. du kan säkert köra spot 2 timmar sen är batteriet dött. samma sak med Fstream, kan lyssna på radio i typ 2-3 timmar, sen är batteriet slut, och hur kul är det?

nej tack…

Mekke
    Member

@generuss 37623 wrote:

men sporify i mobilen idag skulle inte funka, inte i iPhonen, som endå har så pass dålig batteritid. du kan säkert köra spot 2 timmar sen är batteriet dött. samma sak med Fstream, kan lyssna på radio i typ 2-3 timmar, sen är batteriet slut, och hur kul är det?

nej tack…

Men om man t.ex. åker bil så är det praktiskt, för då kan man ha iPhonen ikopplad i 12V-uttaget 🙂 Eller om man är på semester, så slipper man köpa en netbook med mobilt bredband… 😛

Btw, finns i ModMyI-sourcen och heter Spot 😉

graceland
    Member
    Post count: 20

precis, kan man ladda telefonen på lite olika ställer är det inga problem alls. Har använt min mobil en hel del gånger för att köra fstream osv när jag åker en bit.

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

Någon som vet om man kan lyssna på sina spel listor som man importerat och gjort själv i Spotify!!??

Funkar det i spot!?

EDIT:
    Hittar inte mina Listor i spot! Alltså måste du göra nya!:eek::eek::eek:
    Någon som vet mer om detta!! hade ju sett framimot att spela mina spellistor:mad:

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@mekke 37627 wrote:

Men om man t.ex. åker bil så är det praktiskt, för då kan man ha iPhonen ikopplad i 12V-uttaget 🙂 Eller om man är på semester, så slipper man köpa en netbook med mobilt bredband… 😛

Btw, finns i ModMyI-sourcen och heter Spot 😉

Tackar 🙂

Zettervall
    Member
    Post count: 27

@generuss 37623 wrote:

nej tack…

Hur menar du? Är det för att 3g anslutningen drar så mycket batteri? Eller går det inte att släcka skärmen medans spotify är på?

Simba
    Member
    Post count: 1063

@trigger_killer 37644 wrote:

Någon som vet om man kan lyssna på sina spel listor som man importerat och gjort själv i Spotify!!??

Funkar det i spot!?

EDIT:
    Hittar inte mina Listor i spot! Alltså måste du göra nya!:eek::eek::eek:
    Någon som vet mer om detta!! hade ju sett framimot att spela mina spellistor:mad:

Spellistor funkar inte i Spot..

Mekke
    Member

@simba 37846 wrote:

Spellistor funkar inte i Spot..

Om jag inte förstått fel så kan man ha spellistor som man får från urler, men inte synka från sitt Spotify-konto 🙂

Zettervall
    Member
    Post count: 27

@mekke 37847 wrote:

Om jag inte förstått fel så kan man ha spellistor som man får från urler, men inte synka från sitt Spotify-konto 🙂

Vet du, eller någon annan, hur man får in spellistorna från urler? Det ända inmatnings fältet jag kan hitta i spot är search rutan.

Mekke
    Member

@zettervall 37850 wrote:

Vet du, eller någon annan, hur man får in spellistorna från urler? Det ända inmatnings fältet jag kan hitta i spot är search rutan.

Eftersom jag inte har Premium (än) så kan jag inte testa, men jag skulle gissa på att antingen skriva in dom i sökrutan eller i Safari :confused: 😮

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

@mekke 37851 wrote:

Eftersom jag inte har Premium (än) så kan jag inte testa, men jag skulle gissa på att antingen skriva in dom i sökrutan eller i Safari :confused: 😮

Jag har inte hunnit testa heller…men du gör samma som på spotify.. klickar på spotify länken som du hittar på näten, så skall spot starta, alt om du har spot igång i bakgrunden (backgrounder)!

EDIT:
    Du klickar bara på “Play In Spotify” från safari, så startar spot! 😀

Frågan är, hur tar man bort en playlist man inte villa ha…:eek:

Alectrified
    Member
    Post count: 8

Tycker att det är tråkigt att man inte kan ha sitt gratis konto på spotify till spot, så jag sökte lite.
    Detta är troligen ett sjuhelvetes longshot men det kan ju finnas nån mästerhacker ibland oss som kirrar detta:D
    Spot bygger ju på despotify som är open source utav spotify. När jag sökte så hittade jag en guide för ubuntu användare där de förklarar hur man, som jag fattar det, bara genom att ändra några rader kod, kan använda sitt gratis konto.
    Guiden: Mickes blogg Blog Archive Despotify utan premiumkonto
    Jag är säkert bara ute och cyklar som vanligt, men det är kanske värt ett försök.:D

Mekke
    Member

@alectrified 38099 wrote:

Tycker att det är tråkigt att man inte kan ha sitt gratis konto på spotify till spot, så jag sökte lite.
    Detta är troligen ett sjuhelvetes longshot men det kan ju finnas nån mästerhacker ibland oss som kirrar detta:D
    Spot bygger ju på despotify som är open source utav spotify. När jag sökte så hittade jag en guide för ubuntu användare där de förklarar hur man, som jag fattar det, bara genom att ändra några rader kod, kan använda sitt gratis konto.
    Guiden: Mickes blogg Blog Archive Despotify utan premiumkonto
    Jag är säkert bara ute och cyklar som vanligt, men det är kanske värt ett försök.:D

Det var en mkt bra idé! 😀 Tyvärr blir det för mkt jobb för en utomstående, då allt troligtvis måste göras om från början, men du kan ju tipsa nevyn om det 🙂

Alectrified
    Member

skapade en tråd i spot forumet, vi får väll se vad som händer.
    Spot with free account – Spot for the iPhone – Spot Forums

bozz
    Member
    Post count: 1199

@zettervall 37828 wrote:

Hur menar du? Är det för att 3g anslutningen drar så mycket batteri? Eller går det inte att släcka skärmen medans spotify är på?

3g drar hästmycket batteri när man streamar 🙁 (eller att streama över huvudtaget..)

Drar det inte en förbaskat massa datatrafik att lyssna på streamad musik också? jamenar en låt ligger väl ändå på några mb?

Alectrified
    Member

@bozz 38119 wrote:

Drar det inte en förbaskat massa datatrafik att lyssna på streamad musik också? jamenar en låt ligger väl ändå på några mb?

är väll ingen fara, du har ju SurfAlltid;)

bozz
    Member
    Post count: 1199

är väll ingen fara, du har ju SurfAlltid 😉

När jag använt min 500mb, går det ju segt som attan 🙁 så man måste ju vara lite sparsam

svedala
    Member
    Post count: 26

Jag har skaffat ett premiumkonto på spotify och har installerat spot 3.3 med
    cydia. Jag får upp inloggningsrutor, men när jag loggar in hoppar programmet ur…..
    har installerat om spot men fåt samma resultat.
    Något tips om var felet kan vara ??

Mekke
    Member

@svedala 38129 wrote:

Jag har skaffat ett premiumkonto på spotify och har installerat spot 3.3 med
    cydia. Jag får upp inloggningsrutor, men när jag loggar in hoppar programmet ur…..
    har installerat om spot men fåt samma resultat.
    Något tips om var felet kan vara ??

Spot är bara för 3.0, verkar det som om man söker på google 😉

svedala
    Member
    Post count: 26

Tack för dit snabba svar Mecke, det blir väl till att uppgradera till 3.0 nu när det
    verkar funka skapligt.

Alectrified
    Member

@bozz 38126 wrote:

När jag använt min 500mb, går det ju segt som attan 🙁 så man måste ju vara lite sparsam

Har du inte telia? För dom har väll typ 4GB/mån, om jag inte minns fel:confused:

Mekke
    Member

@alectrified 38134 wrote:

Har du inte telia? För dom har väll typ 4GB/mån, om jag inte minns fel:confused:

Telia har MobilSurf Alltid och MobilSurf Extra 😉 Alltid är 500Mb, Extra är 5Gb 🙂

Alectrified
    Member

@mekke 38135 wrote:

Telia har MobilSurf Alltid och MobilSurf Extra 😉 Alltid är 500Mb, Extra är 5Gb 🙂

Jaha men då är det Extra som jag har då:p

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@mekke 38135 wrote:

Och dem 5GB tar 8 dagar att tömma om man är en grov surfare. Är man en spotifylyssnare klarar man nog av det på 4 dagar. Om man har batteri so klarar det.

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.