Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Spotify för Iphone
-
AuthorPosts
-
nevyn’s spot at master – GitHub
Nu verkar det som att spotify går att köra på Iphone!
En utvecklare har portat Despotify som är Spotify fast Open Source.
Det krävs dock att man har premium abonnemanget.
Enligt rykten släpps programmet kallat Spot i CydiaSkall själva prova att kompilera och föra över programmet till Iphonen.
Verkligen det bästa som hänt på länge inom Iphone fronten!/Olle
kör med imeem istället, gratis i appstore XD
Kan lägga in en sak i tråden.. Jag fick ju min iPhone idag 🙂 När jag hade jailbreakat färdigt och fixat allt skulle jag bara fixa språket i biteSMS via en strings-fil. Då skulle jag först bara kolla så att det var rätt fil, så jag öppnade i XCode. Det roliga var då att XCode undrade om jag ville använda “Brynolf Brunstgnägg” för att utveckla program i i XCode 😀 Så som den ska göra när den är reggad hos Apple! 🙂 Så jag kanske kan kompilera detta själv och testa nu! 😛
Känns som man måste vara rymdforskare för att få till det här …skrattar…
ja vill ha spotify i iphonen!!!Kommer nog bli lätt när det kommer till Cydia 😉 Btw, om jag får det att funka laddar jag upp i Anmeya Studios source på Cydia 🙂
Haha, kolla vad som hände när jag försökte kompilera och köra gUICache!! 😀
Nog nått skumt med Info.plist, den klagade först lite på den…
Det går att ladda hem den binära versionen på Downloads fliken! =)
Bara ett problem, den kraschar oxå direkt när den startas 🙁 Precis samma som hände när jag försökte kompilera själv 😉
Den senaste versionen 0.3 fungerar lite bättre, inga problem med ikonen som kunde vara utdragen över hela skärmen typ.
Om problem med att programmet krashar, kan man återställa inställningarna genom att ta bort filen eu.thirdcog.spot.plist som finns i
/private/var/mobile/Library/Preferences//Olle
Så dåligt att det bara är för premium accounts!!! :@
@sarkostik 33075 wrote:
Du får väll dra hem sourcen och modifiera, så du slipper betala 99:- elr vad nu det är.
Dock tror jag att det ej går :laugh:
Nej, det går inte 😛 Spotify har ju gjort så att gratis-konton kan använda Spotify, men alla som kommer åt Spotify på andra sätt måste ha Premium 😉
sorry, men jag är ingen hacker ;D funkar att köra simplify media istället 🙂
Någon som vet hur man får igång mha sourcen? =)
Slangade över allt men det hoppar upp och stängs ner direkt.
“Snart kommer Spotify till mobilen
HTC Magic är en av de första mobiltelefonerna baserade på Googles portabla operativsystem Android. Nu uppges en väldigt snar lansering av Spotify för telefonen vara på gång. Tre och Dialect är två återförsäljare av telefonen som enligt tidningen Mobil nu är i samtal med Spotify om att lansera programmet för telefonen .(FL-Net)”Om något har nå mer info så posta gärna. Jag ska själv försöka snoka reda på lite info hos Tre om detta.
Kul att Windows egna mobilmärke HTC inte längre vill ha windows mobile på sina egna telefoner.
Om de kommer till HTC så måste de väl ändå komma till iPhone?
Jaa det BORDE det ju !? på y-tube filmen om det första spotify programmet
så har utvecklaren fixxat spotify på just iphone, så funkar det till htc så borde
det också funka till iphne 🙂 oddsen blir ju inte direkt sämre av att TRE ska börja sälja iphones.EDIT !!! : Det finns redan ett spotify program för iphone och det funkar 😀 !
Ingen officiel klient utan en kille som programerat själv, riktigt snyggt
dock måste man ha ett premium account… ngn som vill ha länken 😉 ? nevyn’s spot at master – GitHub“ Spot
Spot is a Spotify client for iPhone based on despotify. You can see a video of it in action on youtube.
All dependencies are bundled.
Please note: You MUST have a Spotify Premium account to use Spot! Otherwise it’ll just crash. Yes, I need to add a check for that… “
Hur installerar man det på sin iphone?
Kan man tanka ner det via Cydia? eller hur går man till väga?@mekke 32726 wrote:
Kan lägga in en sak i tråden.. Jag fick ju min iPhone idag 🙂 När jag hade jailbreakat färdigt och fixat allt skulle jag bara fixa språket i biteSMS via en strings-fil. Då skulle jag först bara kolla så att det var rätt fil, så jag öppnade i XCode. Det roliga var då att XCode undrade om jag ville använda “Brynolf Brunstgnägg” för att utveckla program i i XCode 😀 Så som den ska göra när den är reggad hos Apple! 🙂 Så jag kanske kan kompilera detta själv och testa nu! 😛
Har utvecklat lite till iPhonen och den säger så för varje iPhone du sätter in i datorn, men du behöver en utvecklarlicens för att kunna föra över programmen till iPhonen (om du inte går igenom en ganska lång process för att skapa ett self signed cert och lite andra grejer).
Bara så du vet 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.