Spotify i bilen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Spotify i bilen

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 52

Tjena,

går det att spela spotify ur “dock-kontakten” vis usb eller är det aux som gäller?

holmis54
    Member
    Post count: 95

Jag har en V50 2011 och på den går det att köra via dockkontakten, bilen startar automatiskt ipod spelaren men går jag in och manuellt startar spotify så pausas ipodmusiken och spotify hörs istället.

Hoppas det var en någorlunda förklaring…annars är det bara att fråga vidare 🙂

Zike
    Member
    Post count: 571

För att svara lite komplicerat (men tydligt!)

1. Ja, iPhone levererar ljud ut ur dock-kontakten när man spelar spotify!
    2. Njaeae; det är inte alla bilstereos med usb som kan tolka signalerna från en iPod/iPhone utan vill istället ha ett usb-minne/mindre invecklad mp3-spelare. Men det finns absolut spelare som klarar av iPod/iPhone via usb!

3. Jag letade förgäves på den svenska marknaden efter en kabel som är dock i ena änden och usb+aux i andra (för laddning+ljud i min aux-kompatibla bilstereo)

mitt mellanresultat var iPhone av-kabel (dock -> usb+rca) där jag satte en rca->3.5mm på den röda o vita rca-kontakten och kopplade denna in i stereon.

Mitt slutresultat blev Kensington LiquidAux (dock->12vLaddare->Aux) som även har fjärrkontroll för ratt-styrning! sjukt nöjd 🙂

Kensington LiquidAUX för iPhone och iPod – Apple Store (Sverige)

Cirtap
    Member
    Post count: 17

Jag kör med TomTom Car Kit för iPhone – Apple Store (Sverige) i min BMW 530XD-06 och är super nöjd!
    Kanske inte 100%-igt svar på din fråga men en bra lösning om du vill ladda och lyssna på Spotify samtidigt 🙂

Svarten
    Member
    Post count: 106

Jag letar fortfarande efter ett bra car kit som inte kör med sugpropp, jag har testat en hel del sugpropps alternativ och blir bara missnöjd, om det fanns en docka som TomTom men för fast skruvning skulle detta vara enormt trevligt, jag kör med en JVC stereo som kan styra iPod/iPhone och har Bluetooth handsfree, funkar kanon, men vore trevligt om man hadde en bra docka så man kan använda SatNav i iPhonen också. Speciellt nu när Spotify kan köra i bakgrunden 🙂

Zike
    Member
    Post count: 571

sök på Ram-mount och Brodit. dessa är något dyra och lite krångliga att få tag i, men de är skruvfästen som man kan lita på!

probe
    Member
    Post count: 66

@zike 74146 wrote:

För att svara lite komplicerat (men tydligt!)

1. Ja, iPhone levererar ljud ut ur dock-kontakten när man spelar spotify!
    2. Njaeae; det är inte alla bilstereos med usb som kan tolka signalerna från en iPod/iPhone utan vill istället ha ett usb-minne/mindre invecklad mp3-spelare. Men det finns absolut spelare som klarar av iPod/iPhone via usb!

3. Jag letade förgäves på den svenska marknaden efter en kabel som är dock i ena änden och usb+aux i andra (för laddning+ljud i min aux-kompatibla bilstereo)

mitt mellanresultat var iPhone av-kabel (dock -> usb+rca) där jag satte en rca->3.5mm på den röda o vita rca-kontakten och kopplade denna in i stereon.

Mitt slutresultat blev Kensington LiquidAux (dock->12vLaddare->Aux) som även har fjärrkontroll för ratt-styrning! sjukt nöjd 🙂

Kensington LiquidAUX för iPhone och iPod – Apple Store (Sverige)

Kensington LiquidAUX för iPhone och iPod är grym!

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Jag har alltid kört via AUX i pappas bil iallafall, funkar kanon men man får ju ingen laddning.

Saya
    Member
    Post count: 25

Jag köpte ett FM-sändarkit (heter det så?!) från E-bay som testades flitigt under helgen då vi körde över 100 mil på två dagar. Vi spelade då främst musik från iPoden men jag gick in och testade ett spel och det ljudet spred sig i hela bilen 😀 Så det borde ju vara likadant med Spotify, FM-sändaren verkar sända allt ljud från iPhonen till bilens högtalare och denna kopplas in via cigarettuttaget. Himla smidigt och via E-bay betalade jag i runda slängar 200 kronor inkl. frakt.

Edit: Den laddade också telefonen vilket är ett stort + och nästan ett måste när man kör långa sträckor som vi ibland gör.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.