Spotify till iphonen recension

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Spotify till iphonen recension

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 66
    spotify-logo1.jpg

Detta är mitt bidrag i forumets tävling.

Spotify är ett program som används dagligen utav över tre miljoner människor i ett flertal länder för att streama musik från nätet till din dator helt gratis. Spotify finns i två versioner en Gratisversion och en Premium version. Spotify finns till mobilen och till datorn men kan endast användas på mobilen om man har premium.

• Gratisversionen Med gratisversionen kan du använda obegränsat men med en liten reklamsnutt som kommer efter ungefär var sjätte låt. Du kan tyvärr bara använda den genom att få en invite från antingen Spotify själva eller från någon som köper premium.
    • Premium Med betalversionen som kostar 99kr i månaden så slipper du all reklam, får 2st invites varje månad som du kan ge till kompisar, du får den streamade musiken i 320kbps istället för 260kbps (vilket betyder högre kvalité på låtarna), du kan använda Spotify på mobilen och sist men definitivt inte minst så kan du spara alla låtar i ett offline läge. Offline läget gör att du kan lyssna på dina låtar utan en internet anslutning, något som du inte kan på gratisversionen.

• Varför köpa premium
      1. Du har med dig din spotify spellista överallt.
      2. Du kan lägga in hur mycket musik du vill utan att behöva betala ett öre extra och slippa allt krångel med limewire, Dc++, privata trackers med ration som ständigt försämras, etc. 😛
      3. Spotifys offline sparade låtar är komprimerade så att de tar mycket mindre plats än vad vanliga .mp3 filer gör.
      4. Du stödjer Spotify som numera ständigt går med förlust och möjligtvis kan komma att läggas ned.
    • Varför inte köpa premium
      1. Det är inte säkert att alla låtar du vill ha finns i Spotify.
      2. Det är ändå 99kr/månaden. (har du köpt dig en dyr Iphone borde du ju klara av 99kr/månaden)
      3. Apple har fortfarande stoppat multitasking vilket innebär att du inte kan köra spotify i bakgrunden (om du inte har jailbreakat den då kan du köra backgrounder med spotify).
      4. i många spel kan du välja att köra musik från itunes inuti spelet. Man kan tyvärr inte köra Spotifys musik inuti spelet.

Slutligen så vill jag säga att jag själv faktiskt betalar för Spotify men att jag ibland har upplevt att inte all musik jag gillar finns på Spotify.

Har ni några frågor så pma gärna.

Jag har 11st invites som jag gärna ger bort till behövande. pma med din mailadress eller bara svara här så skickar jag en. men glöm inte att skriva mailadressen för dit skickas inviten

medzz
    Member
    Post count: 259

Coolt, ngn som har lust och skicka en invite? 😛
    skulle vara coolt om man kunde testa innan man köpte . .

RoQua
    Member

@medzz 59798 wrote:

Coolt, ngn som har lust och skicka en invite? 😛
    skulle vara coolt om man kunde testa innan man köpte . .

jovisst det kan jag göra jag har 11 invites kvar allt jag behöver är en mail att skicka en invite till

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

3. Spotifys offline sparade låtar är komprimerade så att de tar mycket mindre plats än vad vanliga .mp3 filer gör.

Yeah right. mp3 är ett redan komprimerat format. Okomprimerat är typ .wave.
    Var får folk sina källor ifrån?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mossarelli 59809 wrote:

Aftonbladet: Sveriges nyhetsportal

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@mossarelli 59809 wrote:

Ogg har en högre bitrate vid hårdare komprimering än vad mp3 har. Just därför det används vid streaming, -I detta fall spotify. Och ja, det tar mindre plats.
    Mp3 är stenåldern.

Puss

RoQua
    Member

@mossarelli 59809 wrote:

jag sa aldrig att mp3 var okomprimerat det vet väll alla att det är. men spotifys är mer komprimerat

mossarelli
    Member

@xenomorph.se 59865 wrote:

Ogg har en högre bitrate vid hårdare komprimering än vad mp3 har. Just därför det används vid streaming, -I detta fall spotify. Och ja, det tar mindre plats.
    Mp3 är stenåldern.

Puss

OGG vs. MP3 vs. WMA vs. RA

Ingen ogg här heller.

Jag ska bara synca några oggs till iPhonen.

Nej men vänta lite, det går ju inte utan att iTunes ska konvertera det till en mp3.

Jag ska lägga in ogg-filen på min gamla mp3:a. Nehe, gick inte så bra där heller.

Finns ett bra talesätt till ogg: Adapt or die. Linux användare får väll börja använda mp3 och mp4 som alla andra.

Svarten
    Member
    Post count: 106

@mossarelli 59875 wrote:

OGG vs. MP3 vs. WMA vs. RA
    Jag ska lägga in ogg-filen på min gamla mp3:a. Nehe, gick inte så bra där heller.

Då har du helt enkelt en dålig gammal mp3 spelare.. min iRiver spelar ogg utan problem 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@svarten 59941 wrote:

Då har du helt enkelt en dålig gammal mp3 spelare.. min iRiver spelar ogg utan problem 🙂

Då är iPhonen dålig 🙁

mossarelli
    Member

@h3nr11k 59973 wrote:

Då är iPhonen dålig 🙁

My point.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.