Spricka i skalet på min 3 månader gamla iPhone 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Spricka i skalet på min 3 månader gamla iPhone 3gs

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Jag har precis upptäckt två sprickor precis ovanför knappen för att stänga av och på ljudet på min telefon.
    Det är alltså den smala vita “biten” av skalet som går emellan knappen och den kromade kransen på framsidan.
    Denna biten kommer säkerligen lossna och som det ser ut är det inte helt omöjligt att även knappen kommer lossna då…
    Jag har aldrig tappat telefonen och behandlat den väldigt varsamt.

Nu till min fråga. Gäller garantin på detta?
    Jag anser ju att detta är ett fabrikationsfel, detta ska inte hända med en 3 månader gammal telefon som behandlats väldigt bra.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@kalle123 58829 wrote:

Jag har precis upptäckt två sprickor precis ovanför knappen för att stänga av och på ljudet på min telefon.
    Det är alltså den smala vita “biten” av skalet som går emellan knappen och den kromade kransen på framsidan.
    Denna biten kommer säkerligen lossna och som det ser ut är det inte helt omöjligt att även knappen kommer lossna då…

Jag anser ju att detta är ett fabrikationsfel, detta ska inte hända med en 3 månader gammal telefon som behandlats väldigt bra.

Det ska gälla. Mina två polare bytte deras 3G precis innan garantin gick ut och de hade varsin spricka. Gå till butiken där den är köpt och prata med dem!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Se diskussionen med Telias kundtjänst:
    99.se – Visa inlägg – Fråga Telia

svensson431
    Member
    Post count: 210

Fattar inte att det ens kam hända! Byt direkt tvinga dom ska du lämna in o byta bakskal själv kostar det 1900kr.

Dasken
    Member
    Post count: 118

@kalle123 58829 wrote:

Min har oxå spruckigt där och vid volymknapparna och i botten
    och ja det är garanti på det för jag vet att en polare fick en ny..
    Men man vill ju inte byta ut den för då får man en med 3.1.3 och med nya basebandet
    Det fick min polare nämligen

Yugoboy
    Member
    Post count: 69

Är tveksam på att det skulle gå på garanti. Dessutom förstår jag inte hur man lyckas hitta skadan efter tre månader. Själv brukar jag alltid titta på sakerna jag köpt för att se om de finns synliga skador på den. Man är själv ansvarig att meddela inom 14 dagar efter köpet/hämtat ut telefonen att meddela fraktbolaget/operatören att telefonen har en fysisk skada.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@yugoboy 59057 wrote:

Dessutom förstår jag inte hur man lyckas hitta skadan efter tre månader.

Sprickorna uppkommer allteftersom och framförallt på den vita modellen

Dasken
    Member
    Post count: 118

@yugoboy 59057 wrote:

Är tveksam på att det skulle gå på garanti. Dessutom förstår jag inte hur man lyckas hitta skadan efter tre månader. Själv brukar jag alltid titta på sakerna jag köpt för att se om de finns synliga skador på den. Man är själv ansvarig att meddela inom 14 dagar efter köpet/hämtat ut telefonen att meddela fraktbolaget/operatören att telefonen har en fysisk skada.

Det går på garantin!

svensson431
    Member
    Post count: 210

haft min typ 5mån och har inte några sprickor alls i min har vit 3gs tappat den några ggr i marken.

ezra
    Member
    Post count: 17

Min vita iPhone köpt i sept. 09 hade sprickor – runt hörlursingången och runt simkortsfacket. Telia skickade in den till ANOVO 😮 och jag får svaret fuktskada!!

:eek::eek:

Helt fullt fungerande lur……snacka om panik. Så nu inleds en lååång mardrömsprocess känner jag. Anovo ger en tre alt. 1)köp ny för 4000 2)lös ut den för 450spänn 3)lös inte ut den men betala 250spänn

Mardröm!

Luren är nu förhoppningsvis på väg tillbaka till Teliabutiken som ska göra en ytterliggare bedömning. Så…..en liten spricka kan bli som en hel jädra jordbävning känns det som….

H3NR11K
    Member

@ezra 60085 wrote:

Min vita iPhone köpt i sept. 09 hade sprickor – runt hörlursingången och runt simkortsfacket. Telia skickade in den till ANOVO 😮 och jag får svaret fuktskada!!

:eek::eek:

Helt fullt fungerande lur……snacka om panik. Så nu inleds en lååång mardrömsprocess känner jag. Anovo ger en tre alt. 1)köp ny för 4000 2)lös ut den för 450spänn 3)lös inte ut den men betala 250spänn

Mardröm!

Luren är nu förhoppningsvis på väg tillbaka till Teliabutiken som ska göra en ytterliggare bedömning. Så…..en liten spricka kan bli som en hel jädra jordbävning känns det som….

Anovo är lika bra som Italien var under WW2. Sämst.

Skaffa en najs försäkring. Det finns massa trådar om det här och då slipper du Anovos jävla failfelsökning..

jouh
    Member
    Post count: 69

Bytte ut min gamla vita 3G efter att garantitiden gått ut hos Telia pga sprickor. Så det ska inte vara något problem. Prata med butikschefen, det gjorde susen för min del.

ezra
    Member

@jouh 60158 wrote:

Bytte ut min gamla vita 3G efter att garantitiden gått ut hos Telia pga sprickor. Så det ska inte vara något problem. Prata med butikschefen, det gjorde susen för min del.

Ja, fastän när Anovo hävdar “fuktskada” då är inte ens butikschefen så välvillig 🙁

FAST jag säger att den är galet välvårdad. Förvarar den mestadels med min kamerautrustning, värd mycket mer och inte alls in närheten av nån fuktskada.

Dem är ju helt galna!! Nu ska dessutom idiot-Anovo skicka tillbaka min telefon, och med riktigt otur har dem väl doppat den i vatten för att inte framstå som idioter. för jag kan väl anta att dem hoppas på att man bara betalar och byter…..:mad:

H3NR11K
    Member

@ezra 60172 wrote:

Ja, fastän när Anovo hävdar “fuktskada” då är inte ens butikschefen så välvillig 🙁

FAST jag säger att den är galet välvårdad. Förvarar den mestadels med min kamerautrustning, värd mycket mer och inte alls in närheten av nån fuktskada.

Dem är ju helt galna!! Nu ska dessutom idiot-Anovo skicka tillbaka min telefon, och med riktigt otur har dem väl doppat den i vatten för att inte framstå som idioter. för jag kan väl anta att dem hoppas på att man bara betalar och byter…..:mad:

Allt gällande fuktskada är bs. Kondens kan få pappret att slå om.. En varm sommardag samt ett jogginpass med hörlurar i iPhonen gör så att pappret garanterat slår om.. Det är så korkat men det är en bra sak för Anovo.. De tänjar ju på det. Jag ska, om mitt papper slagit om så ska jag droppa en vit färgdroppe på pappret.

Revox
    Member
    Post count: 29

Inne på min tredje vita nu sedan Augusti -09 båda två jag hade innan sprack runt skruvarna i botten samt vid volymreglaget efter 2-3 månaders användande.

Någonting som jag reagerade på mina tidigare lurar var att den vita plasten verkade mer genomskinlig än den jag har fått nu, man kunde t.ex se att Iphonemärket på baksidan såg påklistrat ut, man såg kanterna precis som på ett klistermärke om man lyste på den med en stark lampa.

Detta ser jag inte på den lur jag fick nu senast, denna lur var dessutom sprillans ny ingen utbytesenhet med 5k/7k/8k i början av serienumret.

Får bara hoppas på att denna lur inte spricker, eller oxså hoppas man på att den gör det så man kan häva köpet lagom till iPhone 4 dyker upp 😀

ezra
    Member

Pratade med konsumentrådgivaren i kommunen igår.

jag har all rätt att få min fel, sprickor, åtgärdat tydligen. Det är ett fabrikationsfel och har inget med fuktskada att göra. Sen att dem då inte lagar utan byter enheten, är inte mitt problem. Fabrikationsfel ska åtgärdas enligt lag, enligt henne. Om inte han är villig att hjälpa mig ska jag tydligen be å få hans bedömning och beslut skriftligt för att kunna anmäla detta till ARN. Men enligt henne är det solklart.

Så nu ska jag trava ner till Telia igen….. 🙁 ta en ny diskussion. Hoppas att han bara kan svälja och fixa

Hur funkar det? Kan man få en ny tel rätt över disk i butiken i så fall eller måste jag vänta evigheter? Läste också om utbytesenheter….vad är det? Man vill ju inte ha en annan beggad……

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.