Spricka i skärmen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Spricka i skärmen

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 88

Hallå, fått en spricka i skärmen. Och det går väl inte på garantin? Så jag undrar om det går att fixa försäkring såhär i efterhand och sedan lämna in den om någon månad? Eller måste man teckna försäkringen när man köper mobilen?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Kolla din hemförsäkring.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

kan rekommendera spegelskyddet, eller invisible shield, alltså ifall du inte lyckas o fixa det så gömmer dem det mesta

Victorius
    Member

@steffe 31542 wrote:

Kolla din hemförsäkring.

Aaa det ska ja ta o göra. Men det ska väl gå att fixa försäkring till mobilen väl?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@victorius 31551 wrote:

Aaa det ska ja ta o göra. Men det ska väl gå att fixa försäkring till mobilen väl?

Inte vad jag vet. När jag köpte min iPhone frågade vi ang. försäkringar, och han sa att det finns ingen försäkring till iPhonen. Det som finns är garantin och en hemförsäkringen 🙂

Pzycho
    Member
    Post count: 36

@mekke 31553 wrote:

Inte vad jag vet. När jag köpte min iPhone frågade vi ang. försäkringar, och han sa att det finns ingen försäkring till iPhonen. Det som finns är garantin och en hemförsäkringen 🙂

Jag fixade drulle på min iphone, den skulle tydligen täcka nästan allt jag frågade om (inklusive om jag körde över den med bilen 🙂 )
    I efterhand vet jag dock inte om den går att skaffa, men det är ju värt ett försök.

Tror det var runt 350:- i kvartalet

Victorius
    Member

@pzycho 31559 wrote:

Jag fixade drulle på min iphone, den skulle tydligen täcka nästan allt jag frågade om (inklusive om jag körde över den med bilen 🙂 )
    I efterhand vet jag dock inte om den går att skaffa, men det är ju värt ett försök.

Tror det var runt 350:- i kvartalet

Aah för på hemförsäkringen lär den ju inte funka. Men vart fixade du drulle försäkring då? Farsan sa att vi hade haft en drulleförsäkring när vi va små men hade den förmodligen inte längre :/

Victorius
    Member

@mekke 31553 wrote:

Fast vadå hemförsäkringen? Den täcker väl inte skador på såna grejer? Vi har ju haft en drulleförsäkring ifall jag o brormin skulle klättra upp o välta ner tv:n när vi var små.

Ja vet inte om de heter drulleförsäkring längre dock, är det i samma som hemförsäkringen nu de? Det vore great.

Hela skiten med sprickorna i displayen va ju en olycka. De var nån snubbe på krogen som gick på mig när jag pratade telefon. Eller vi stötte i varandra typ. Och då tappade ja mobilen ner i backen, tänkte inget mer på det. Sen efter ungefär 10 minuter så tog ja upp mobilen igen o märkte alla jävla sprickor :/

steffe
    Member

Som sagt,kolla vad hemförsäkringen täcker.
    Tror iofs att självrisken är högre än reparationskostnaden i detta fall.

Victorius
    Member

@steffe 31578 wrote:

Som sagt,kolla vad hemförsäkringen täcker.
    Tror iofs att självrisken är högre än reparationskostnaden i detta fall.

Hur jag än gör så kommer självrisken hamna på minst 1500:-. Iallafall enligt min kusin som inom mobilbranschen.
    Så jag får väl ha dom där sprickorna tills jag fått lön i sommar :/

Pzycho
    Member
    Post count: 36

@victorius 31572 wrote:

Aah för på hemförsäkringen lär den ju inte funka. Men vart fixade du drulle försäkring då? Farsan sa att vi hade haft en drulleförsäkring när vi va små men hade den förmodligen inte längre :/

Drulleförsäkringen fixade jag samtidigt som telefonen, i en “The phonehouse” butik.
    Den skulle innebära en självrisk på 500:- och en helt ny telefon, enligt säljaren.
    Man skulle, enligt säljaren, kunna skaffa drulle när som helst, men jag vet ju inte om han pratade i nattmössan.
    Men oavsett om du skaffar en sån försäkring i efterhand, så blir det ändå 350:-(månadsavgift) + 500:- (självrisk)… så det skulle ju inte bli jättebilligt ändå.

soer
    Member
    Post count: 12

Skaffa allrisk till din hemförsäkring. Premien brukar vara runt 70 kr / mån och självrisken 1500 kr. Då täcker den allt du har upp till ett visst värde, vanligen runt 40 000 kr. Kamera, mobiltelefon, vad som helst. Sen behöver du inte köpa dyra extraförsäkringar varje gång du köper elektronik.

jompao
    Member
    Post count: 456

@victorius 31551 wrote:

Du menar försäkringsbedrägeri? Annars tecknar man normalt försäkring innan något redan har gått sönder..

oddname
    Member
    Post count: 8

Klart man kan skaffa försäkring i efterhand, men om man har något redan som är trasigt är det givetsvis inte ok =)

steffe
    Member

@oddname 32291 wrote:

Klart man kan skaffa försäkring i efterhand, men om man har något redan som är trasigt är det givetsvis inte ok =)

Helt rätt,om den redan är sönder kallas det försäkringsbedrägeri och är straffbart i sverige.
    Man ska fixa försäkringen innan det man försäkrar går sönder.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893
    steffe
    Member

Det är inte nån bra idé att försöka byta själv!Det är mycket stor risk att man sabbar telefonen eller att man får damm,fingeravtryck och skit innanför skärmen.
    Allt på YouTube är inte helt i överensstämmelse med det vi kallar verklighet eller sanning.
    Man måste förutom kunskap ha specialverktyg,ritning och en ren och fullständigt dammfri miljö för att ha en chans att lyckas.
    I youtubefilmen kanske dom använder 2-3 olika iphoner,tänk på att sånt är lätt fixat när man filmar!

Bmode
    Member
    Post count: 201

har du ngn bild på hur de ser ut 🙂 ?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Sorry om jag bumpar en gammal tråd, men jag letade runt om sprickor på iphone (dock inte för skärmen för där har jag redan koll) och så kom jag till denna tråden.

Och eftersom det finns fler som brukar använda sökfunktionen så kan mitt svar vara till hjälp för den som vill finna ett svar.

Har man fått EN(1) spricka på skärmen så går det på garantin, detta står i apples egna garantidocument.

Så det var ju synd att trådskaparen inte gick till butiken och fick ut en ny, gratis istället, bara för att folk ska gissa sig till vad som gäller.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.