Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Spricka och jailbreak, garanti?
-
AuthorPosts
-
Hej, har fått en spricka på något sätt nere vid usb ingången. Vet inte hur det gått till då jag inte har tappat den. Samtidigt är batteriet dåligt och gör procenthopp ofta. Det kan iofs inte behöva vara något annat än mjukvara.
Men vad händer när jag lämnar in den på garanti? Nu är det ju 3.1.3 som är senaste mjukvaran och den går ännu inte att jailbreakea. Så detta är ju givetvis ett dilemma. Några frågor runt detta.* Vad kommer hända om jag lämnar in den med min jailbreak i?
* Kommer det räcka med en fabriksåterställning för att de ej skall märka något?
* Kan man byta baksidan av skalet själv eller lämna in för en OK peng?
* Installerar de 3.1.3 när man har skickat in den på garanti?MVH
Återställer du den i iTunes så kommer de inte kunna se att den har varit jailbreakad.
Garantin täcker inte skador eller sprickor.
Det går att byta baksidan själv men det är inte så lätt, kolla på youtube efter instruktions videor. Reservdelar kan du köpa på MrGozmo.se, iPhonebutiken.se eller KaptenX.se.
Du kan lämna in den för reperation men det kostar väldigt mycket.Om de ska testa din iphone för att se om den fungerar korrekt så brukar de återställa den i iTunes innan, vet dock inte om det gäller skalbyte.
Okej, då är jag med. Men då behöver jag ju inte lämna in den till tre i mitt fall. Då kan jag ju ta en mindre billigare butik här i malmö istället. Gällande återställning, blir det automatiskt 3.1.3 då? Kan man komma runt det. Finns kanske andra trådar om det i så fall ber jag om ursäkt.
@ponyboy 57824 wrote:
Garantin täcker inte skador eller sprickor.
Wrong polle!
Ska berätta om de två 3G låsta till Telia. Den ena hade en spricka, en stoooor spricka precis vid dock-kontakten. Den andra hade en liten liten spricka precis vid volymkontrollen. Å då fick de åka in på lagning å vipps så fick man två nya 3G!
Handlar alltså om mina kompisar som hade dv sprickor på deras 3G. De lämnade in till Telia (De hade kvar garantin) och så fick de ut nya 🙂
ah okej, jag helt enkelt fråga. Vore bra om man fick exakt insider info om hur det blir med min kära jailbreak. Om de “passar på” att återställa den när de ändå har bytt skalet. Eller om man får svar innan om de tänker byta telefonen. Synd man inte känner någon på “insidan”
De tror jag inte att de gör.. Men det går ju att jaila en 3G med 3.1.3! Kolla i jail/upplåsnings forumet!
Garantin täcker vissa skador så som sprickor som uppkommer pga dålig kvalite.
Hur som helst, om du lämnar in din lur så måste du återställa den utan jailbreak. Så enkelt är det. Annars får du helt enkelt skylla dig själv om dom ser att den är jailbreakad och inte får någon ersättning.
Om dom nu tar emot telefonen och skickar den på reparation som dom säger så får du en helt ny lur. Så vare sig det blir en ny eller gammal firmware – så är det omöjligt att säga vilken version det blir, då det inte är samma telefon som du får tillbaka.
Dom lagar aldrig din telefon och skickar tillbaka den om det inte är något som garantin inte täcker, det har jag aldrig sett eller hört talas om i alla fall.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.