Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Spricka på iPhone 4
-
AuthorPosts
-
Tappade min jailbreakade iPhone 4 i marken och ska förmodligen lämna in den på lagning snart. Men eftersom garantin slutar gälla vid jailbreak, så måste jag ta bort jailbreaken. Vet någon här om jag sen kan få tillbaka alla mina saker från jailbreak när jag jailbreakar den sen? T.ex alla mina spel jag laddat ner och några saker från Cydia – det borde väl gå att få tillbaka via nån backup eller så?
Såhär sparar du saker från Cydia: Hur Du Tar En Backup Av Dina Cydia Apps | iPhoneGuider
Dubbelpost nu. Sorry.
Men jag kommer inte längre än att trycka på Backup i appen som du visade?Jag har mina saker jag köpt från cydia.
Köpte en iphone i augusti 2010, som jag sen sålde i dec-jan.
Nu har jag köpt en ny en. Och kan fortfarande komma åt allt jag köpte. Gjorde ingen backup, utan loggade in och gick in på mitt acc och letade efter “köp”.Samma sak i appstore. Har du köpt en sak, behöver du inte köpa den igen.
@chrippen 91958 wrote:
Tappade min jailbreakade iPhone 4 i marken och ska förmodligen lämna in den på lagning snart. Men eftersom garantin slutar gälla vid jailbreak, så måste jag ta bort jailbreaken. Vet någon här om jag sen kan få tillbaka alla mina saker från jailbreak när jag jailbreakar den sen? T.ex alla mina spel jag laddat ner och några saker från Cydia – det borde väl gå att få tillbaka via nån backup eller så?
Vad är det som gått sönder på din iPhone 4? Fram eller baksida?
Varför oroar du dig för jailbreaken när du ska lämna in den för reparation? Garnatin täcker inte skador som du själv orsakat.
En reparatör bryr sig inte om du har jailbreakat din lur.Är det glaset som är krossat så kan du byta ut detta själv. Då sparar du dessutom pengar och du behöver inte oroa dig för någon jailbreak.
Fixa din trasiga iPhone! | YouFixIt
Kontakta oss om du har några frågor!
Håller med ifixit här.
Det är onödigt att ta bort jailbreak, för att vi t.ex. bryr oss inte om detta när vi lagar din telefon. Om du tänkt att lämna till operatören får du räkna med att betala för en utbytesenhet villket är 3ggr dyrare än att skicka in telefonen på lagning till oss. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.