Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Sprucken display
-
AuthorPosts
-
Hejsan allihopa, blev just medlem eftersom jag inte har en aning om vart annars jag ska vända mig just nu ..
Köpte en ny iPhone 3G för bara några dagar sedan, och vad händer? Jo, blir avknuffad mobilen så den landar med displayen Rakt ner i asfalten.
Min första tanke var förstås att det var lungt och bara skicka in den på lagning för några hundringar, men icke sa Telia ..
Eftersom Telia har tagit över supporten för iPhone i Sverige går det inte att ringa till Apple och be om hjälp, går jag in på Telia butiken är dom för inkompetenta och vet inte ens vad jag ska göra – “ehm, jag tror nog .. du kanske måste köpa en ny, eller jag vet inte” .. skitbra support.. så jag ringer till Telia support, dom MÅSTE ju bara veta .. nejnej .. – “Du måste gå in på Telia butiken och fråga vad du ska göra”.. och där vet dom som sagt inte ..Har NÅGON varit med om detsamma, eller vet vad jag ska göra? Telia erbjöd mig att skicka in telefonen så dom fick kolla på den, men det kostade 500kr och det kändes lite ovärt då dom redan sagt att jag kanske måste köpa en ny ..
Humör just nu: :mad::mad::mad::mad::mad::confused:
Tack på förhand!
Du kan ju höra med Mumien eller någon liknande butik som sysslar med reparationer av mobiltelefoner & iPods. Skicka ett email och fråga om de har reparationer för iPhone 3G på gång inom en snar framtid.
Edit:
Noterade denna artikel på Gizmodo som kanske kan vara av intresse.
Busted: Brando’s iPhone Kit Lets You Replace Busted Screens Yourself
Det där lät ju surt. Personligen skulle jag nog köpa en ny iphone. Förutsatt att man får göra det för Telia? Jag fruktar själv för att samma sak ska hända.. :confused:
iohan, var en bra sida faktiskt, ska bokmärka den 🙂
Halle, oja, gör lika ont i hjärtat varje gång jag kollar på den 🙁
Har snackat med lite folk som säger att våran hemförsäkring kommer att ta hand om en del pengar, så jag ska ringa dem imorgon och höra.. sedan får jag väl gå tillbaka till telia och höra vad jag ska göra.
Men det känns rätt säkert då jag har kommit i en ond cirkel, Telia butiken vet inte vad jag ska göra, Apple säger att Telia tar hand om supporten, Telia telefon supporten säger att jag ska gå till butiken .. VARFÖR anställer dom ingen som typ håller koll på det här?!Tack för era svar iallafall 🙂
Tycker du ska ta och informera Apple Sverige om vad puckona på Felia säger, detta är ju katastrofdålig service = Badwill för Apple!
Självklart måste tomtarna på Fellia kunna skicka in din lur och be om ett kostnadsförslag på att få den lagad. Givetvis sker lagning av ett av Apple auktoriserat serviceställe.
Felia är ju bara makalöst, sicket helkasst jävla företag, andan av statstjänstemän lever kvar, total avsaknad av servicemind. Lider att man sitter med deras abb i 24 månader…
Som tidigare inlägg sagt, katastrofalt dåligt! Tycker att du ska gå till botten med detta! Det kommer bli fler som råkar ut för liknande saker, och då kanske Telia har ett svar om du fått igenom ditt problem..
Telia är tyvärr makalöst uselt på PR. Som egen företagare sedan 16 år tillbaka är det helt makalöst att Telia lyckades göra så lite vid lanseringen av iPhone.
Jag stod själv i kö under ca 3.5 timmar utanför butiken i Örebro. Solen gassade på alla som stod i kö. Men du ska inte tro att Telia ens bjöd alla i kö på ett glas vatten i värmen…
Hallå!!!!! Ingen hemma, alla här i kö ska köpa en telefon för minst 5 lakan, vorde det för stort avbräck på vinsten att ha lite vatten eller hemska tanke en kaffe och bulle att bjuda alla i kön på??
En kostymklädd tomte kom ut till kön och höll upp sin svarta 16GB iPhone samtidigt som han sa till att just den nu var slut…
Hade killen haft något i huvudet så hade han ju visat upp den vita som fanns kvar så folk kunde se hur den såg ut.
Samtidigt parkerade en glassbil en bit fram så jag sa åt tomten att jag tyckte Telia kunde bjuda alla i kön på en glass i värmen. Tomten dumflinade och försvann in i butiken, han trodde nog inte att jag menade allvar…
Inga ide’er alls på detta företag, själv hade jag givetvis fixat både glass, vatten, läsk och kaffe till alla i kön samt tagit hem lite användbara tillbehör som jag hade satt specialpriser på och delat ut lappar till alla i kön om dessa erbjudanden, så de kunde läsa och fundera medan de väntade..
Pinsamt Telia!
@jompao 7538 wrote:
Telia är tyvärr makalöst uselt på PR. Som egen företagare sedan 16 år tillbaka är det helt makalöst att Telia lyckades göra så lite vid lanseringen av iPhone.
Jag stod själv i kö under ca 3.5 timmar utanför butiken i Örebro. Solen gassade på alla som stod i kö. Men du ska inte tro att Telia ens bjöd alla i kö på ett glas vatten i värmen…
Hallå!!!!! Ingen hemma, alla här i kö ska köpa en telefon för minst 5 lakan, vorde det för stort avbräck på vinsten att ha lite vatten eller hemska tanke en kaffe och bulle att bjuda alla i kön på??
En kostymklädd tomte kom ut till kön och höll upp sin svarta 16GB iPhone samtidigt som han sa till att just den nu var slut…
Hade killen haft något i huvudet så hade han ju visat upp den vita som fanns kvar så folk kunde se hur den såg ut.
Samtidigt parkerade en glassbil en bit fram så jag sa åt tomten att jag tyckte Telia kunde bjuda alla i kön på en glass i värmen. Tomten dumflinade och försvann in i butiken, han trodde nog inte att jag menade allvar…
Inga ide’er alls på detta företag, själv hade jag givetvis fixat både glass, vatten, läsk och kaffe till alla i kön samt tagit hem lite användbara tillbehör som jag hade satt specialpriser på och delat ut lappar till alla i kön om dessa erbjudanden, så de kunde läsa och fundera medan de väntade..
Pinsamt Telia!
Det där får väl stå för Telia-butiken i Örebro, skicka en känga till dem istället för hela koncernen! Tycker att Telia skötte sig riktigt bra här i Umeå som kom ut och pratade lite om vartannat, delade ut frukt o.s.v. Men det verkar ju som alla vill klaga här så då gör jag också det, jag hade velat ha varm blåbärssoppa istället.
@geezarn 7541 wrote:
Det där får väl stå för Telia-butiken i Örebro, skicka en känga till dem istället för hela koncernen! Tycker att Telia skötte sig riktigt bra här i Umeå som kom ut och pratade lite om vartannat, delade ut frukt o.s.v. Men det verkar ju som alla vill klaga här så då gör jag också det, jag hade velat ha varm blåbärssoppa istället.
Det var ju kul om du fick ett äpple eller vad det var, men hallå, vi pratar om en koncern, alltså ska väl alla deras kunder få lika behandling oavsett vart man bor? Gick ju tydligen bra att bjuda på lite drycker etc i deras “flaggskepsbutiker” då allt visades i media/på webben.
Jag tycker Telia kunde ha gjort det hela bättre och festligare helt enkelt.
@jompao 7730 wrote:
Det var ju kul om du fick ett äpple eller vad det var, men hallå, vi pratar om en koncern, alltså ska väl alla deras kunder få lika behandling oavsett vart man bor? Gick ju tydligen bra att bjuda på lite drycker etc i deras “flaggskepsbutiker” då allt visades i media/på webben.
Jag tycker Telia kunde ha gjort det hela bättre och festligare helt enkelt.
Precis, vi pratar om en koncern!
nu är vi ju bara lite offtopic xD men jag undrar också
@jolinjom 7780 wrote:
nu är vi ju bara lite offtopic xD men jag undrar också
Helt sant jolinjom, här citerar jag från en annan tråd, hoppas det kan vara till hjälp, värt att kolla upp i alla fall!
@cupid 7761 wrote:
En onekligen GRYM firma som jag tipsades utav admin härinne! (TACKSAM)
DVDirect.net
De lagar ALLT inom Iphone
Checha in deras hemsida. DVDirect.NET
dem huserar i stockholm men du kan oxo posta in den till dem.hoppas det löser sig =)
jompao, tack, det känns Verkligen bra att någon hatar Felia lika mycket som mig just nu 🙂
Ska göra som SouND säger, ska gå till botten med detta. Måste bara ringa försäkringsbolaget så jag vet om dom täcker skadorna eller inte.
Vad ska man egentligen göra? Om jag står inne på Telia nästa gång och frågar vad jag ska göra, och dom inte vet så kommer jag få ett jävla sammanbrott.. 😡
Tack för alla svar 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.