Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Sprucket glas
-
AuthorPosts
-
Tja! Sökte men hittade inte det jag letade efter..
Min poolare har en iPhone 3Gs som totalt gått sönder i skärmen (ser hemsk ut, sprickor överallt).Man ser igenom sprickorna som vanligt, men det är mycket mycket mörkt där under. Alla färger syns dock som dom ska, bara oerhört mörkt helt enkelt.
Då undrar jag, är det LCDn som gått sönder? Eller kanske digitizern? Hur fixar vi det här?
Svårt att säga om det är LCD’n som är trasig förrän man provat med en fungerande.
Glaset är mycket enkelt att byta. Det gör du själv på ca 20-30 min. Följ instruktionerna på vår sida bara.
Digitizern är touchfunktionen. Fungerar touchen så fungerar digitizern. Den är fastlimmad på glaset så byter du glaset så kommer en ny digitizer med.
Vi kommer att ta in LCD till både iPhone 3G samt 3GS nästa vecka.
Men som sagt, det är mycket enkelt att reparera dessa skador själv. Du kommer dessutom mycket billigare undan.
Hör gärna av dig till oss om du behöver hjälp.
@youfixit 88764 wrote:
Svårt att säga om det är LCD’n som är trasig förrän man provat med en fungerande.
Glaset är mycket enkelt att byta. Det gör du själv på ca 20-30 min. Följ instruktionerna på vår sida bara.
Digitizern är touchfunktionen. Fungerar touchen så fungerar digitizern. Den är fastlimmad på glaset så byter du glaset så kommer en ny digitizer med.
Men som sagt, det är mycket enkelt att reparera dessa skador själv. Du kommer dessutom mycket billigare undan.
Tack så mycket för snabbt och bra svar!
Touchen funkar så kan tänka mig att LCDn är skadad, ska kolla er hemsida!@youfixit 88764 wrote:
måste bara säga att ni har en skit bra guide mycket hjälpsam och tydligare ån så går det inte skit bra guide 🙂 är inte lika rädd som jag var för :laugh: har en fråga bara. kan jag beställa genom postförskott, altså jag går till posten sen betala till personalen som står vid posten, altså betala till personalen och direkt efter att hon ger mig sakerna som jag har fått från er
Alltid kul att höra komplimanger!
Vi kommer att lägga upp fler instruktioner/guider för hur man lagar fler fel på iPhones, och även andra prylar.Vi kan ännu inte erbjuda postförskott. Men vi kommer att göra det inom kort.
Annars skickar vi samma dag som du beställer. Och din låda med reservdels-kittet skal vara i din postlåda dagen efter (Om du beställer före kl 11)Gratis frakt såklart!
@youfixit 88769 wrote:
Alltid kul att höra komplimanger!
Vi kommer att lägga upp fler instruktioner/guider för hur man lagar fler fel på iPhones, och även andra prylar.Vi kan ännu inte erbjuda postförskott. Men vi kommer att göra det inom kort.
Annars skickar vi samma dag som du beställer. Och din låda med reservdels-kittet skal vara i din postlåda dagen efter (Om du beställer före kl 11)Gratis frakt såklart!
kul och höra 🙂
Det kan vara 3 saker som är fel
1 bakgrundsbelysning på LCD (byt lcd)
2 kontakten på logikkortet (löd om kontakten)
3 kretsen som matar ström till bakgrudsbelysning är sönder (bygla om så att du får ström från annan källa)Glömde nämna vi byter både lcd och glas/touch inkl tur/retur frakt för 879kr (3G) 899kr (3GS)
@iPhoneReservdelar.se 88778 wrote:
Det kan vara 3 saker som är fel
1 bakgrundsbelysning på LCD (byt lcd)
2 kontakten på logikkortet (löd om kontakten)
3 kretsen som matar ström till bakgrudsbelysning är sönder (bygla om så att du får ström från annan källa)Glömde nämna vi byter både lcd och glas/touch inkl tur/retur frakt för 879kr (3G) 899kr (3GS)
Drog av skärmen/glaset på telefonen nu efter massa pill. Oteknisk som jag är passar ditt alternativ bäst, ska definitivt tänka på saken.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.