Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › SSH eller annan möjlighet att komma åt Iphone
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag är rätt ny på det här med Iphone.
Måste man har trådlöst för att kunna köra SSH eller räcker de med att jag kopplar in den med USB-sladden?!
Tänkte WIFI är ju trådlöst…
Tacksam för svar!?
Sweet! jag hittade något som heter iPhone Tunnel Suite 2.7 som skulle funka med kabel. Verkar snyggt och enkelt men tyvärr stödjer det inte fw 2.1.
Nu ska jag testa Diskaid. Hoppas man kan komma åt och ändra i rättigheterna för det kunde man inte med iPhoneBrowser som är ytterligare ett program jag testat.
@free 12972 wrote:
Sweet! jag hittade något som heter iPhone Tunnel Suite 2.7 som skulle funka med kabel. Verkar snyggt och enkelt men tyvärr stödjer det inte fw 2.1.
Nu ska jag testa Diskaid. Hoppas man kan komma åt och ändra i rättigheterna för det kunde man inte med iPhoneBrowser som är ytterligare ett program jag testat.
Du måste jailbreaka din telefon för att du ska kunna gå in på den. iPhoneBrowser funkar utmärkt.
jag har Jailbreakat min telefon men när jag stoppar in kabeln för att köra Iphonebrowser så krashar de hela tiden och jag har uppdaterat .net framework också men verkar inte vilja gå ändå 🙁
För att lägga in nya program i Iphone (typ spel) (apps) m.m.
Hur går man tillväga i Diskaid då? är de bara att lägga dit mappen i applications eller måste man göra på något speciellt sätt?
@longdriver 13027 wrote:
jag har Jailbreakat min telefon men när jag stoppar in kabeln för att köra Iphonebrowser så krashar de hela tiden och jag har uppdaterat .net framework också men verkar inte vilja gå ändå 🙁
För att lägga in nya program i Iphone (typ spel) (apps) m.m.
Hur går man tillväga i Diskaid då? är de bara att lägga dit mappen i applications eller måste man göra på något speciellt sätt?
Att lägga in spel och apps är ingen smärtsam process. Sök på google så lär du hitta guider men jag har inte orkat testat det. Och när det gäller installering av applikationer och spel som du inte gjort själv eller som har släppts med licens så får vi inte hjälpa dig då de bryter mot forumets regler att uppmana till piratkopierat material.
*flyttade den här till jailbreak-avdelningen eftersom telefonen måste jailbreakas innan man kan SSH:a in på den.
@ mossarelli
jo min lur är jb’ad som det står i min signatur. frågan var om man kom åt att ändra rättigheterna på filer/mappar med nämnda program.
har inte orkat testa diskaid än då jag misstänker att det inte har de funktioner jag söker. hoppas på ny version av tunnel suite snart. tycker att det ser lovande ut för oss om inte har wlan hemma.
Varför skulle inte DiskAid kunna göra så att du kan lägga in spel och annat. De svåraste ät att koda mobilen till att veta att programmet är installerat.
Varför skulle inte DiskAid kunna göra så att du kan lägga in spel och annat. De svåraste ät att koda mobilen till att veta att programmet är installerat.
@mossarelli 13156 wrote:
Kan tyvärr inte diskutera det här. 🙂
@mossarelli 13156 wrote:
@mossarelli 13156 wrote:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.