Stålskal till 3Gs

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 28

Tjenare letar efter ett stålskal som skyddar både fram och baksida. Med mjuk insida. Har sett sånna skal i läder men skulle behöva ett i stål eller annat hårt material då den måste vara väl skyddad på jobbet.

Tack på förhand.

/Mvh Tobias.

EDIT: Något i den här stilen letar jag efter. TheMobileStore.se – Skärmskydd, Skal, Väskor, Silikon Skal och car mount till HTC, Nokia, Sony Ericsson, iPhone och Samsung – Slim Läder Väska till iPhone 3G (vvBK) + Skärmskydd

Miche
    Participant
    Post count: 358

Hittar du stålskal så kan du lika gärna stänga av telefonen och lägga den hemma. Stålskal finns det inte gott om då det antagligen stör ut mobilsignaler, GPS, wifi och hela köret. Så det måste vara väldigt speciella stålskal om det nu finns några sådanna för iphone som fungerar.

Tror dock inte du hittar något sådant.

Varför inte köra på ett riktigt hårdplatsskal? Jag rekomenderar varmt SwitchEasy Rebel (t.ex dessa SwitchEasy Rebel Artic (iPhone 3G/3G S) – fodral – iPhonebutiken.se ) de motstår riktigt hårda stötar och ser även till att telefonen inte får några repor eller så. Ingår även 2 skärmskydd som funkar riktigt bra. Finns flera olika färger att välja mellan på skalet f.ö.

Hoglund
    Member

Som du sa så kanske inte stål fungerar så bra 🙂 Men hårdplast eller likande skulle vara bra. Men vill inte ha ett klumping skal som sitter på mobilen hela tiden. Tanken är att den ska ligga skyddad i fickan och när den ska användas ska den bara plockas ur fodralet. Tack för tipset ang skalet. Får helt enkelt leta vidare.

/Mvh Tobias.

Miche
    Participant

Kan säga att SwitchEasy skalen inte är klumpiga för fem öre! Plus att det är mjukt silikon på insidan så det blir helt skyddat.

Dock skulle jag nog rekomendera Mophie JuicePack Air, så får du dubbelt så lång batteritid samtidigt som mobilen blir helt skyddad! Kostar dock runt 800:- men det är vad jag skulle kört på om jag hade velat lyxa till det 🙂

Hoglund
    Member

Mophie juice pack air såg nice ut 🙂 Synd att den ser ut att bli klumpig. Det får helt enkelt bli ett skin/läder fodral som täcker hela mobilen på jobbet och köra utan hemma eller eventuellt något tunt skal. Skulle ju vara smidigt om man “hemma skalet” kunde sitta kvar när man har den i “jobb skalet”.

Nån som har några förslag? Kanske blir svårt?!

/Mvh Tobias.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@Höglund 43474 wrote:

Mophie juice pack air såg nice ut 🙂 Synd att den ser ut att bli klumpig. Det får helt enkelt bli ett skin/läder fodral som täcker hela mobilen på jobbet och köra utan hemma eller eventuellt något tunt skal. Skulle ju vara smidigt om man “hemma skalet” kunde sitta kvar när man har den i “jobb skalet”.

Nån som har några förslag? Kanske blir svårt?!

/Mvh Tobias.

Släng på en Invisible Shield 🙂 inte mycket sämre än de tunnaste plastskalen.

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Jag kan rekommendera SwitchEasy Rebel som Micke länka! 🙂 Då jag själv använder ett!

Miche
    Participant

@pzych0 43499 wrote:

Jag kan rekommendera SwitchEasy Rebel som Micke länka! 🙂 Då jag själv använder ett!

De är inte så “fula/plottriga” som bilden visar på hemsidan tycker jag, utan ser snyggare ut i verkligheten! Var rädd att mobilen skulle se förjävlig ut när jag fick hem skalet, men blev positivt överraskad, att det är smidigt och inte gör att mobilen känns tjock är också ett plus utöver att mobilen känns bombsäker 🙂

Vad köpte du för färgkombo till din? Funderar på att köpa ett till i en annan kombo så kan man byta imellan dom båda sen också om man tröttnar på det man har.

Pzych0
    Member

@miche 43504 wrote:

De är inte så “fula/plottriga” som bilden visar på hemsidan tycker jag, utan ser snyggare ut i verkligheten! Var rädd att mobilen skulle se förjävlig ut när jag fick hem skalet, men blev positivt överraskad, att det är smidigt och inte gör att mobilen känns tjock är också ett plus utöver att mobilen känns bombsäker 🙂

Vad köpte du för färgkombo till din? Funderar på att köpa ett till i en annan kombo så kan man byta imellan dom båda sen också om man tröttnar på det man har.

Köpte hel vit, grymt snyggt. 😀 Och skulle också vilja ha olika så man kan byta men plånboken tillåter inte det 😉
    Jag tycker skalet ger ett skönt grepp om mobilen (plus j”vla bra skydd, även för skärmen då det skapas en liten högre kant runt mobilen)

Miche
    Participant

@pzych0 43515 wrote:

Köpte hel vit, grymt snyggt. 😀 Och skulle också vilja ha olika så man kan byta men plånboken tillåter inte det 😉
    Jag tycker skalet ger ett skönt grepp om mobilen (plus j”vla bra skydd, även för skärmen då det skapas en liten högre kant runt mobilen)

Jo, mycket skönt att hålla i faktiskt. Enda jag hade velat ha utöver är ett skydd för 3.5mm ingången då de följer med skydd för kontaktstycket undertill så tycker man ju att de borde finnas till också!

Pzych0
    Member

@miche 43520 wrote:

Jo, mycket skönt att hålla i faktiskt. Enda jag hade velat ha utöver är ett skydd för 3.5mm ingången då de följer med skydd för kontaktstycket undertill så tycker man ju att de borde finnas till också!

Vore nice, men bara det att alla 3,5 lurar går inte i när skalet är på! Kan vara bra att tänka på! 🙂

Hoglund
    Member

Kommer inte bli lätt att välja. Men just nu lutar det åt att det blir Invisible Shield och nån typ av skin/läder fodral på jobbet. Tack för alla svar.

/Mvh Tobias.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.