Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Stänga av ringning.
-
AuthorPosts
-
Hej jo jag har ett litet problem jag undrar över. Jo det är så här jag har telenor med fritt surf, och det jag vill är att kunna ringa gratis med mitt internet istället för telefonen så det jag har gjort är att jag har köpt massa VOIP och prank program som gör att jag kan ringa gratis via internet och en annan som ringer via gprs satelit kommer ej i håg. Men jag vill vara 100% säker på att jag ringer via internet och inte via telefonen. så det jag vill göra är att kunna stänga av så att man inte kan ringa med telefonen men endå kunna använda internet. hur gör jag då??? är det något plugin till sbsettings???
för att ringa gratis använder jag: ”rebtel” och ”media5-fone” media5-fone”
Tack för ditt svar.
Har en iphone 3g 3.1.3
Vet inte om jag har förstått det helt rätt.
Men slå på Flygplansläge och testa via WiFi.
Ifall det fungerar, använder sig telefonen enbart av datatrafik för förmedling.I flygplansläge fungerar inte wifi ?
alla sändare stängs av BT WiFi TelefonSätt på WiFin, har kunnat göra det sen. öhm.. Så länge jag har haft en iPhone.
Med flygplansläge på kan man sätta på Wifi och använda trådlösa nätverk.
Brukar stänga av telefonen på tillfällen ja inte vill att nån ska ringa mig men behöver använda internet.@hugorosenlund 80140 wrote:
Sätt på WiFin, har kunnat göra det sen. öhm.. Så länge jag har haft en iPhone.
Med flygplansläge på kan man sätta på Wifi och använda trådlösa nätverk.
Brukar stänga av telefonen på tillfällen ja inte vill att nån ska ringa mig men behöver använda internet.Tack så mycket. Kan man använda 3g nätet på flygplansläge?.
Så om jag tar ut mitt sim kort och använder wifi och ser att det funkar att ringa med appen då borde det gå med mitt sim kort som har internet utan att jag ringer med den.
Nej! 3G-Nätverket går inte att använda under flygplansläget.
Ja, då använder du ju internettrafiken via WiFi-nätet.
Använder du samma teknik via 3G-nätet så använder du bara “datatrafiken”.Mycket bra ifall du har en stor pott eller obegränsad mängd MB/månad.
@hugorosenlund 80147 wrote:
Nej! 3G-Nätverket går inte att använda under flygplansläget.
Ja, då använder du ju internettrafiken via WiFi-nätet.
Använder du samma teknik via 3G-nätet så använder du bara “datatrafiken”.Mycket bra ifall du har en stor pott eller obegränsad mängd MB/månad.
ja det är det jag har jag har obegränsat surf men jag fick räkning på 1000kr att ringa inte så kul
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.