Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Stänga av röststyrning?
-
AuthorPosts
-
Hej finns det nåt sätt att stänga av röststyrning? Jag använder denna funktion minst och tycker den är ganska irriterande när man ska använda bakgrunder.
Åh fan vad jobbigt! De måste finnas väl nåt sätt? Man har ju liksom gjort man kan ta dölja väder och alla applikationer man inte vill visa etc så jag tycker man borde kunna det.
Det gick tidigare när repon repo.beyouriphone.com var uppe och snurrade men krävde av ngn oförklarlig anledning Winterboard. Googlar du ihjäl dig efter ett paket som heter “Disable Voice Control” så kanske du hittar något
Dock, även jag kör med Backgrounder mot Home-button men får aldrig upp Voice Control, hur länge håller du ned knappen egentligen? 🙂
Trådskaparen kan byta så att backgrounder funkar via att hålla inne statusbaren. Funkar utmärkt och krockar inte med SBsettings.
@freebo 64377 wrote:
Det gick tidigare när repon repo.beyouriphone.com var uppe och snurrade men krävde av ngn oförklarlig anledning Winterboard. Googlar du ihjäl dig efter ett paket som heter “Disable Voice Control” så kanske du hittar något
Dock, även jag kör med Backgrounder mot Home-button men får aldrig upp Voice Control, hur länge håller du ned knappen egentligen? 🙂
Konstiga är att när jag installerade pro switcher så blir bakgrunder installerad och ställt in den ska komma med home knappen. Jagharsbsettings med. Jag tycker röststyrningen är jobbig. När säger ett namn på en jag har i telefonboken så säger den ingen träff hittades eller tar den en helt annan person.
Proswitcher använder sig av backgrounder så du måste ha både installerade, däremot så är det onödigt att ha en aktiverings knapp för backgrounder om man nu ska använda proswitcher. Gå in på Backgrounder/Control och välj “None”. Sen går du in i Inställningar/Proswitcher och väljer en aktiverings metod som inte krockar med din röststyrning, finns massor att välja mellan i Proswitcher.
@ponyboy 64447 wrote:
Proswitcher använder sig av backgrounder så du måste ha både installerade, däremot så är det onödigt att ha en aktiverings knapp för backgrounder om man nu ska använda proswitcher. Gå in på Backgrounder/Control och välj “None”. Sen går du in i Inställningar/Proswitcher och väljer en aktiverings metod som inte krockar med din röststyrning, finns massor att välja mellan i Proswitcher.
Tack nu verkar det funka som det ska. Får se hur Apples lösning är sen när den kommer.
Hur får man tag på Proswitcher och backgrounder hittar dom inte i app store
@Bad Santa 79549 wrote:
Hur får man tag på Proswitcher och backgrounder hittar dom inte i app store
Proswitcher och backgrounder finns i Cydia, vilket kräver en jailbreakad iPhone.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.