Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Starta om telefonen
-
AuthorPosts
-
Är det bara jag som saknar en funktion för att starta om telefonen? När man håller powerknappen intryckt så skulle jag önska att man utöver “stäng av” även kunde välja “starta om”.
Finns det någon mölighet redan nu som jag inte känner till för att starta om telefonen? Då menar jag utan att jailbreaka.
home+ powerknappen bootar ju om telefonen, dock gör den väl nån slags softreset samtidigt, så de e kanske inte helt rekommenderat att göra varje gång man vill starta om telefonen.
med jailbreak har du det i sbsettings.
Sbsettings har rebbot som val. Kräver dock jb
Om du fortsätter hålla inne Sleep+home knapparna i 2sek (efter att “stäng av” kommit upp) kommer den slockna och sedan startas upp=reboot. Krävs inget jb
@bozz 70238 wrote:
Huh!? Det var konstigt, funkar alltid för mig. Hmm, är nog så att du måste hålla inne knapparna tills det silvriga äpplet kommer upp. Testa det
OK! Får testa! Dock hade jag helst sett en funktion som inte innebär en massa knapptryckande. Eftersom SBsettings har funktionen så borde Apple kunna implementera den likaväl som att en dator har funktionen. Problemet är väl att Apple anser att deras produkter är så felfria att omstarter aldrig behövs. Men i och med att 3G är se extremt snävt utrustad hårdvarumässigt så måste man ju starta om då och då eftersom programvaran gör att hårdvaran går på knäna pga kass kapacitet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.