Startar inte efter jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Startar inte efter jailbreak

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 27

Jag har just uppdaterat min iphone 2g till det senaste (3.1.2) jailbreakat med redsn0w och blackra1n. Jag följde iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows) guiden. Och då startade jag om den men nu då såg jag först bara Rock your iphone Downloading cydia (eller rock, minns ej) men gick aldrig framåt. Så jag startade om den igen och nu får jag bara upp äpplet och jag kommer inte in.

Väldigt tacksam för hjälp!
    mvh

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@asus08 45998 wrote:

Jag har just uppdaterat min iphone 2g till det senaste (3.1.2) jailbreakat med redsn0w och blackra1n. Jag följde iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows) guiden. Och då startade jag om den men nu då såg jag först bara Rock your iphone Downloading cydia (eller rock, minns ej) men gick aldrig framåt. Så jag startade om den igen och nu får jag bara upp äpplet och jag kommer inte in.

Väldigt tacksam för hjälp!
    mvh

Felpost, sorry

asus08
    Member

Har återställt den och gjort om och gjort rätt. Installerade bara cydia nu, förmodar att det var den felande länken. Funkar inte Rock att installera?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

jo rock funkar att installera, iallafall så funkade det för mig igår.

Freebo
    Member

@asus08 46009 wrote:

Har återställt den och gjort om och gjort rätt. Installerade bara cydia nu, förmodar att det var den felande länken. Funkar inte Rock att installera?

Det var det mn s.k. felpost gick ut på…=) Nej, att installera båda på samma gång har visat sig vara mindre lyckat

asus08
    Member

Jag har ju jailbreakat med blackra1n och låst upp med blacksn0w men nu gick jag in på cydia och där stod det:

If you upgrade to 3.1.2 without using PnwnageTool to do so you will not be able to unlock your phone at this time, and maybe forever after. Och sen stod det: If you select Apple’s Upgrade option your device will become unjailbroken.

Och jag testade ladda ner winterboard på Cydia men det sparades inte så det verkar inte funka. Måste man köra med redsn0w?

Freebo
    Member

@asus08 46015 wrote:

Jag har ju jailbreakat med blackra1n och låst upp med blacksn0w men nu gick jag in på cydia och där stod det:

If you upgrade to 3.1.2 without using PnwnageTool to do so you will not be able to unlock your phone at this time, and maybe forever after. Och sen stod det: If you select Apple’s Upgrade option your device will become unjailbroken.

Och jag testade ladda ner winterboard på Cydia men det sparades inte så det verkar inte funka. Måste man köra med redsn0w?

För att ta det från början. Du har en 2G, vilken operatör kör du med? Är telefonen låst till någon operatör? Du kan inte göra Blacksn0w för att låsa upp en 2G, detta gör du genom att installera bootneuter från Cydia

Winterboard får du igång genom att installera afc2add från Cydia

asus08
    Member

Jag har parlino, inte låst. Jag installerade afc2add men kan fortfarande inte installera winterboard? Får ingen ikon

Okej har fattat det nu tror jag. Pwnagetool är för mac och redsn0w är för windows. Så det funkar alltså inte med cydia om jag inte har mac?

asus08
    Member

ingen som vet varför jag inte kan få winterboard att fungera?

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

@asus08 46015 wrote:

Behövde du ens använda Blacksn0w som man inte skulle på 2g iphone. funkar hur bra som helst om man bara jailbreakar med blackra1n och då e allt redan klart man behöver inte låsa upp den med bootneuter äns. ifall då ska man använda bootneuter.

asus08
    Member

jo körde om och körde då bara med blackra1n. Men fattar fortfarande varför winterboard inte ens kommer som en ikon och finns inte när man söker efter den på iphonen?

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

@asus08 46063 wrote:

jo körde om och körde då bara med blackra1n. Men fattar fortfarande varför winterboard inte ens kommer som en ikon och finns inte när man söker efter den på iphonen?

checka denna: How to fix problems with Winterboard problems with 3.1.2 – Hackint0sh

asus08
    Member

Testade ladda hem five dock icons som det stod, men får fortfarande ingen wb ikon..

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.