Stavningskontroll

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Stavningskontroll

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej,

är det någon som vet hur man blir av med den där sjukt jobbiga stavningskontrollen när man skriver mess m.m.???

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Sök på Forumet =)

CV
    Member
    Post count: 12
    criille
    Member
    Post count: 25

GAH, jag blir galen på att iphonen inte sparar min inställningen att jag Autocorrection OFF och jag vill verkligen inte återställa min telefon. Det borde väl finnas nån buggfix att tanka nånstans?
    /Crille

haren
    Member
    Post count: 200

@criille 2816 wrote:

GAH, jag blir galen på att iphonen inte sparar min inställningen att jag Autocorrection OFF och jag vill verkligen inte återställa min telefon. Det borde väl finnas nån buggfix att tanka nånstans?
    /Crille

Känns, som att det borde ha med något skrivrättighet att göra. Vilken verision har du? Installerade du autokorrection eller fanns den där från början när du låste upp enn 1.1.4 med ex iliberty?

// h

criille
    Member

har 1.1.4 16 gb. Låste upp med iliberty, dock inte den nyaste versionen utan den med installer ist för cydia eller va det heter. För iliberty som innehåller cydia så struntar den bara i cydia för mig så telefonen installeras utan något “installer” program alls. (därav förklaringen till att jag har en äldre version av iliberty)

Men börjar nu även misstänka att telefonen inte sparar teman på summerboard heller, för jag har alla theme fix men den ändras aldrig utan står på default hela tiden.

Jag orkar somsakt verkligen inte återställa igen för jag har suttit i 4 timmar nu och lagt in musik, filmer m.m

(kan tillägga att jag låst upp med Ziphone förut och då så uppstod inget av dessa problem vad jag kommer ihåg, men vill helt inte ominstallera allt 😛 )

/crille

haren
    Member

@criille 2818 wrote:

har 1.1.4 16 gb. Låste upp med iliberty, dock inte den nyaste versionen utan den med installer ist för cydia eller va det heter. För iliberty som innehåller cydia så struntar den bara i cydia för mig så telefonen installeras utan något “installer” program alls. (därav förklaringen till att jag har en äldre version av iliberty)

Men börjar nu även misstänka att telefonen inte sparar teman på summerboard heller, för jag har alla theme fix men den ändras aldrig utan står på default hela tiden.

Jag orkar somsakt verkligen inte återställa igen för jag har suttit i 4 timmar nu och lagt in musik, filmer m.m

(kan tillägga att jag låst upp med Ziphone förut och då så uppstod inget av dessa problem vad jag kommer ihåg, men vill helt inte ominstallera allt 😛 )

/crille

Testa att installera senaste iliberty. Sen så går du till “Payloads avalible on repo” Och laddar ner “Fix Mobilefolder permission”. Då får du upp den under local payloads. Klicka bara i den sen och klicka på “Go For IT” Detta kanske löser summerboard problemet iaf.

// h

criille
    Member

okej, men då försvinner inget heller?

haren
    Member

@criille 2820 wrote:

okej, men då försvinner inget heller?

Nej!

// h

criille
    Member

Båda problemet löstes av det 😀 Tackar 🙂 (Det är sånna här gången man blir extra grymt tacksam för denna sida existerar!)

criille
    Member

En till snabb fråga bara (kanske dock inte hör hemma i denna tråd) men ibland trycker man på en ikon och den inte startas utan bara blir i en mörkare ton, vad är det som händer då? Och bara en grejj till, hittar inte SIM port i installer?

ripperoo
    Member

Det beror på att du inte aimar tillräckligt bra xD, Nej men ifall man inte prickar vissa små ikoner så bir det typ en understrukning istället.
    Sim port borde finnas i installer? prova att refresha installer annas kan du ju ladda något annat program som man kan överföra sina kontakter som tex iSIM

haren
    Member

@ripperoo 2857 wrote:

Det beror på att du inte aimar tillräckligt bra xD, Nej men ifall man inte prickar vissa små ikoner så bir det typ en understrukning istället.
    Sim port borde finnas i installer? prova att refresha installer annas kan du ju ladda något annat program som man kan överföra sina kontakter som tex iSIM

iSIM kan endast användas för att överföra 1 kontakt i taget. Annars så måste man köpa licens. SimPort skall finnas i installern med orginal sourcen!

// h

ripperoo
    Member

@haren 2862 wrote:

iSIM kan endast användas för att överföra 1 kontakt i taget. Annars så måste man köpa licens. SimPort skall finnas i installern med orginal sourcen!

// h

Men bara för den överför 1 kontakt i taget betyder det ju inte att det tar 1 år innan man har överfört alla. Okej Sim port är bättre det råder ingen tvekan om, men hittar han inte programet är det ju ett alternativ ;:)

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.