stendöd Iphone!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 29

Hej! Det har uppstått ett ganska irriterande problem med min iphone! i går när jag satt och kollade på Tv så kollade jag vad klockan var, sedan några minuter senare när jag kollar på iphonen igen så är den stendöd! den reagerar inte på några knappar. Inte häller om man laddar den eller kopplar in den till iTunes.
    Har läst runt lite och sett att många har haft problemet men har löst det genom att sätta iphonen i DFU-mode men här uppkommer det andra problemet. Efter ett ganska brutalt fall i golvet så reagerar inte min sleep-knapp längre. Jag kan alltså inte sätta min iphone i DFU-mode. finns det något annat sätt att sätta en iphone i DFU-mode? Jag hade ca 80% batteri när den dog så det är inte det som är problemet. (har även prövat att ha den på laddning över natten men utan resultat)

Iphone: 3gs 16gb
    FW: 4.0
    Jailbreak: jailbreakmyIphone

Hjälp uppskattas!
    MVH Erik

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Finns tyvärr inget annat sätt.
    För din del blir det att byta hörlurs flex kabeln.
    Jag vet inte om det hjälper, men du kan ju ta bort batteriet, detta kanske hjälper telefonen att boota om.

Jibbson
    Member

Att ta ut batteriet vågar jag nog inte ge mig på själv… Svår fråga men, tror du att problemet löser sig om jag lyckas sätta den i DFU-mode? vet du på ett ungefär vad det kostar med en ny flex kabeln?

iPhoneReservdelar.se
    Member

För att komma åt flexkabeln så måste du ta ut batteriet 🙂
    för priser kolla gärna i vår webshop.
    Det är inte säkert att varken batteriborttagning eller DFU hjälper, det kan vara nåt som är fel på logikkortet

Jibbson
    Member

logikkort låter ju inte så billigt.. såg nu att jag hade lagt den i iPad kategorin 😉 kan någon modd flytta tråden till iPhone istället?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Om det är fel på logikkort så är det utbytesenhet som gäller

ATREYU
    Member
    Post count: 42

funkar inte recovery mode?

Jibbson
    Member

Hej igen! problemet har löst sig! Jag lät den bara ligga för jag tänkte att det kanske skulle fungera om batteriet dog helt, och det gjorde det! Satte bra i laddaren efter en 5-6 timmar och då hörde man det underbara plinget! <333

iPhoneReservdelar.se
    Member

🙂
    Du hade fått samma resultat om du tog bort batteriet 🙂

marcus9997
    Member
    Post count: 40

om jag var du så skule jag ha byt flexkaben jag gjorde det typ för några månader sedan är hellt noob på å skruva mobiler men har man en bra mejsel å många burkar å är lite tålmodig så gåre tog ca 2 timmar:P

iPhoneReservdelar.se
    Member

@marcus9997 84375 wrote:

om jag var du så skule jag ha byt flexkaben jag gjorde det typ för några månader sedan är hellt noob på å skruva mobiler men har man en bra mejsel å många burkar å är lite tålmodig så gåre tog ca 2 timmar:P

Precis, det viktigaste sakerna är
    1 hålla reda på alla skruvar de är många och de är olika
    2 ta sin tid, avvara gärna 2-3 timmar för byte av hörlursflex

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.