Stora problem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Stora problem

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • ZootiX
    Member
    Post count: 10

    Jag fick idag en iPhone 3G (köptes begangnad men garanti finns på telia)
    Problemet är att jag inte får någon täckning, satte i mitt sim kort, och så visar den “Sweden 3G” i hörnet, men inga “pinnar” visas (dvs signalstyrka).
    Jag kan varken skicka/ta emot SMS eller samtal. Varje gång jag startar iphonen säger den att den vill “aktivera” sig, trots att jag redan gjort detta (tror jag) och så står den och maler på den skylten i timmar.

    Har nån någon ide alls? Jag har pratat med telias support och de säger bara att jag kan lämna in den..

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    Om du får en bild på iTunes och en sladd så måste du aktivera telefonen först.

    Vad är det för simkort du stoppat i, kontant eller abonnemangskort?
    Om det är ett nytt kontantkort från telia som aldrig har fyllts på med pengar tidigare, så är det de första du måste göra för att få kortet aktivt så att säga.

    ZootiX
    Member
    Post count: 10

    @muffins 50078 wrote:

    Om du får en bild på iTunes och en sladd så måste du aktivera telefonen först.

    Vad är det för simkort du stoppat i, kontant eller abonnemangskort?
    Om det är ett nytt kontantkort från telia som aldrig har fyllts på med pengar tidigare, så är det de första du måste göra för att få kortet aktivt så att säga.

    Det är ett kontantkort. Användes i en SE 3G lur fram tills nu. Har även provat med ett sim kort kopplat till abonnemang på Telia.
    Samma bekymmer med bägge. Får ingen signal.
    När telefonen ansluts till datorn såfunkar synkningen men det står hela tiden på telefonen: “Avvaktar aktivering. Detta kan ta ett litet tag”
    Så har det varit i 60 min. Vet inte vad ett litet tag är..

    EDIT: Insåg just att jag faktiskt kan surfa via 3G genom sim kortet, men inte ringa eller svara/skicka sms/ta emot sms. Det står inte “unknown sim” eller något utan det står “Sweden 3G” men signalstyrkan är noll.
    Hittade den här tråden HJÄLP! Kan inte ringa med min iPhone längre! – 99.se
    Verkar vara samma problem som för mig.

    ZootiX
    Member
    Post count: 10

    Bump! Har någon en lösning?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    mitt råd är att börja om från börja. Sätt telefonen i DFU läge, återställ till fw 3.1.2 via iTunes och aktivera med ett Telia SIM. Fungerar det inte då heller – ja då kan vi börja felsöka på allvar

    ZootiX
    Member
    Post count: 10

    @freebo 50142 wrote:

    mitt råd är att börja om från börja. Sätt telefonen i DFU läge, återställ till fw 3.1.2 via iTunes och aktivera med ett Telia SIM. Fungerar det inte då heller – ja då kan vi börja felsöka på allvar

    Har gjort det ett antal gånger. Min fw är redan 3.1.2, borde den vara annorlunda? Och vad är DFU läge? Jag är nämnligen inte van vid iphone än så..
    Har redan provat att återställa fabriksinställningar 2-3 gånger, om det är det du menade.

    Tack för att du svarade!

    carpe
    Member
    Post count: 904
    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    är du 100% SÄKER på att denn är låst till Telia? Vad har den för modellbeteckning (model)?

    Jag hade precis samma problem med min första 3G, noll signalstyrka och kunde surfa med inte ringa/SMSa. Telefonen var resistent mot upplåsning och det slutade med att jag sålde den som skrot, hoppas vi klarar din telefon bättre 😛

    ZootiX
    Member
    Post count: 10

    @freebo 50147 wrote:

    är du 100% SÄKER på att denn är låst till Telia? Vad har den för modellbeteckning (model)?

    Jag hade precis samma problem med min första 3G, noll signalstyrka och kunde surfa med inte ringa/SMSa. Telefonen var resistent mot upplåsning och det slutade med att jag sålde den som skrot, hoppas vi klarar din telefon bättre 😛

    Nästan 100% säker på att den är det, ja.
    Modell MB489KS

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    mb489ks är Telia

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.