Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Stora problem med 3, byte till Tele2 eller Telia?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har idag ägt min iPhone 3GS i snart fyra månader och har haft konstanta problem med 3 att jag inte får täckning i mitt hem samt i de flesta andra inomhusmiljöer jag är i. Testade allt möjligt men det funkade inte och de gick idag med på att reklamera abonnemanget och mobilen (smidigt med tanke på att jag skickade ett reklamationsbrev för två veckor sedan).
Jag ska nu byta operatör (och uppgradera till iPhone4) till ett som har eget GSM-nät och valet ligger mellan Telia och Tele2. Jag hade ingen intention att jailbreaka utan är bara ute efter att höra vad ni rekommenderar. Bor i Stockholm och mina räkningar har snittat på 400-500kr. Tele2 snackis + fri sms jämfört med motsvarande i Telia är snäppet billigare samt att minutkostnaden på snackis är billigare. Dock har Telia EDGE, är det värt det för mig?
Tacksam för alla svar!
Tele2 och Telia delar på samma 3G nät så där får du samma GSM är bra på tele2 men bättre på Telia. Varför utesluter du Telenor har eget 3g och GSM. Du har Halebop som också går i Telia nät.
Har Telenor och Halebop några prisvärda erbjudanden?
Fick dessutom höra att Telenor skulle ha det sämsta GSM-nätet.Telenors nätverk är kasst, så rekomender inte dom , Jag personligen kör med TELIA och har alltid bra mottagning
slaneby
September 17, 2010 at 19:50Post count: 0Telenor har OK nät beroende på vart du bor, en stor fördel med Telenor
gentemot sina konkurrenter är obegränsad fri surf för ca 70kr/månSkulle avråda Tele2, finns många här inne som har problem med dom på iPhone.
Om valet och kvalet står mellan Tele2/Telia ta det sistnämnda.Vill du köra uteslutningsmetoden se till att låna något kort av en kompis och jämför i dina geografiska områden, alt beställ hem ett kontantkort från de bolag du är intresserad av. Dom flesta erbjuder gratis kontantkort via sina resp. hemsidor.
Lycka till
SomethinG wrote:Telenors nätverk är kasst, så rekomender inte dom , Jag personligen kör med TELIA och har alltid bra mottagningÅ jag har Telenor och det fungerar klockerent…..
Kör visserligen 3Gs… Bor norr om stan, jobbar södersida och reser 3 Tim om dan och streamad film, radio mm. Funkar super!@slaneby 78753 wrote:
Telenor har OK nät beroende på vart du bor, en stor fördel med Telenor
gentemot sina konkurrenter är obegränsad fri surf för ca 70kr/månSkulle avråda Tele2, finns många här inne som har problem med dom på iPhone.
Om valet och kvalet står mellan Tele2/Telia ta det sistnämnda.jag betalar 100kr för 10GB surf i månaden , det är de värt och jag kommer inte ens upp i 10GB i månaden 🙂
slaneby
September 17, 2010 at 20:03Post count: 0Den siffran är ju såklart helt individuell, vissa brukar bara 1GB/mån medans andra går så långt att dom ersätter sina bredband totalt med sin uppkoppling via mobilabbonemanget.
Sitter man och streamar mycket, kör spotify och laddar torrents är det inte
så kul att bli strypt till 0.5m/s bara för att man förbrukat sin måntliga kvot.Men som sagt, väldigt individuellt 🙂
@slaneby 78757 wrote:
Den siffran är ju såklart helt individuell, vissa brukar bara 1GB/mån medans andra går så långt att dom ersätter sina bredband totalt med sin uppkoppling via mobilabbonemanget.
Sitter man och streamar mycket, kör spotify och laddar torrents är det inte
så kul att bli strypt till 0.5m/s bara för att man förbrukat sin måntliga kvot.Men som sagt, väldigt individuellt 🙂
Spotify kör du väl endå offline? 😛
slaneby
September 17, 2010 at 20:12Post count: 0Jag nyttjar inte spotify-offline eller torrents personligen,
menade i allmänhet för att ge någon sorts referens 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.