storlek iphone vs itouch

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone storlek iphone vs itouch

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 134

försökt att se iphonen i verkligheten i växjö men det fanns ingen att titta på i teliabutiken så kollade på mediamarkt på itouchen. och den var hal som en ål och stor som en tegelsten. är iphonen lika stor? nån som har bildjämförelse kankse? blev ytterst tveksam till köp nu 🙁

däremot samsung f480 touchwiz var ju hur skön som helt att hålla i…hoppas jag har fel med tegelsten.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

iPod Touch är som en slimmad version av iPhone. iPhone är betydligt större. Men iPhone 3G är mycket behagligare att hålla i samt den känns mer slimmad än första generationens iPhone.

Halle
    Member
    Post count: 837

@r2d2 9444 wrote:

kollade på mediamarkt på itouchen. och den var hal som en ål och stor som en tegelsten. däremot samsung f480 touchwiz var ju hur skön som helt att hålla i…hoppas jag har fel med tegelsten.

Konstigt uttalande. iTouch är betydligt mindre volymmässigt i jämförelse med de flesta mobiltelefoner som finns. Exempelvis så har iTouch mindre volym än Touchwiz.

iPhone är tjockare än iTouch. Den som klagar på att iphone är “så stor” glömmer att den har en enorm skärm. Lite svårt att göra telefonen mindre om man vill behålla den stora skärmen. Det är ju just det som är grejen med iphone, den blir stor pga. den stora skärmen. Det är liksom meningen.

r2d2
    Member

men ska man behöva ryggsäck till den? =)

ska gå in på telia i veckan o se om dom fått in nån så man kan kolla på den live. men från att ha varit helt “vill ha” …så är jag nog i “njaaa” stadiet just nu

grimz
    Member
    Post count: 18

@r2d2 9456 wrote:

men ska man behöva ryggsäck till den? =)

ska gå in på telia i veckan o se om dom fått in nån så man kan kolla på den live. men från att ha varit helt “vill ha” …så är jag nog i “njaaa” stadiet just nu

du behöver ju inte köpa den då?

Zike
    Member
    Post count: 571

när man stoppar mobilen i fickan och har skärmen innåt (mot benet) så syns det knappt att man har en mobil i fickan..

med min förra betydligt mindre SE W890i kändes det mer att man hade nåt i fickan, den hade skarpare kanter och det blev varmt mot benet för att höljet var av aluminium

r2d2
    Member

visst nu är det snart höst o vinter o då kan man ha den i jackfickan men på sommaren till kortbyxor då blir nog tjejerna glada när man kramar dom 😉

Halle
    Member

@r2d2 9496 wrote:

visst nu är det snart höst o vinter o då kan man ha den i jackfickan men på sommaren till kortbyxor då blir nog tjejerna glada när man kramar dom 😉

Ge dig nu. Iphone är mindre till volymen än många andra telefoner på marknaden (tycker den är för tunn). Min P1i från SE är betydligt större. Jag hade gärna sett att iphone var lite tjockare (har stora händer) och samtidigt vill inte jag ha en liten fjuttig dvärgtelefon som typ nån walkmanlur från SE.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@halle 9505 wrote:

Ge dig nu. Iphone är mindre till volymen än många andra telefoner på marknaden (tycker den är för tunn). Min P1i från SE är betydligt större. Jag hade gärna sett att iphone var lite tjockare (har stora händer) och samtidigt vill inte jag ha en liten fjuttig dvärgtelefon som typ nån walkmanlur från SE.

Word! Du kommer med mycket vettiga inlägg Halle.:cool:

r2d2
    Member

det var en konstig kommentar för att citera dig…..dvärgtelefon?
    inte hittat nån som är större om jag ska vara ärlig………konstigt att apple folk ska ta allt personligt… och då menar jag inte just detta inlägget men allmänt. p1:an ska ju inte va större enligt deras spec. men du som har en borde ju ioförsig veta bättre.=)

baksidan är det samma som tex ipod nano förresten? ser ut som det , förstår att man fixar skydd till den då om man inte vill ha massa repor. blir repor bara man tittar på den(på nanon). skulle varit typ..borstad stål eller nåt. men kanske blir i framtiden.

men som jag skrev innan ska in o känna på den live …dom hade ju inga i telia butken när jag var där sist¨.

Halle
    Member

Alltid lyckas man trycka på fel knapp. Radera!

Halle
    Member

@r2d2 9606 wrote:

det var en konstig kommentar för att citera dig…..dvärgtelefon?

Jag skrev inte att iphone är en dvärgtelefon. Läs hela mitt inlägg, ett tips bara. 😉

En grej som är ganska unikt med iphone 3G är dess bågade baksida. Den är tjockast på mitten, närmare bestämt 12,3mm, men avsevärt mycket tunnare från mitten och utåt sidorna. Detta måste man självklart ta med i ekvationen när man ska räkna ut volymen (gäller självfallet alla produkter), och då krymper den ganska mycket. Nästan alla andra telefoner är snudd på kvadratiska runt om.

Nu är jag inte spciellt bra på matematik så någon iphone*massa -3 formel kommer jag inte skriva ner, men för mig förefaller detta logiskt.

r2d2
    Member

finns säkert nån här som har en sådan ekvation 😉

menade SE som dvärgtelefon hehe…har nämligen en SE just nu..en…ja vad var det för skit…..en 530 nånting.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.