Storlek på boxen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Storlek på boxen?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 27

Hej!
    Har faktiskt beställt en telefon från den omdiskuterade Swenorimport. Mot postförskott, men det är ju ingen garanti.

Jag fick lite kalla fötter när jag såg er diskussion här och jag undrar om någon vänlig själ kan mäta upp paketet i millimeter så jag åtminstone har ett hum om hur stort det är?
    Även om någon kan väga det?
    Har förstått att det kan skilja lite beroende på vilket land den kommer ifrån (AC adapter etc).

Detta gör ju att jag kan se på paketet om det verkar äkta innan jag öppnar det.

jag lovar att posta här som tack, så fort jag vet om det var äkta eller bluff!

phastey
    Member

Ingen som har måtten?

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Storlek på min låda som är köpt via Telia 8gig är:

L: 144mm
    H: 80mm
    B: 88mm

Allt är ca… kan skilja någon millimeter…

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Storlek på min låda som är köpt via Telia 8gig är:

L: 144mm
    H: 80mm
    B: 88mm

Allt är ca… kan skilja någon millimeter…

Tiax
    Member
    Post count: 58

Om dom nu skulle skicka en låda med ngt annat så är det väl rimligt att de iaf tar reda på hur stor en riktig låda är? Scammers brukar ju inte vara helt dumma i huvudet, även om några är.

phastey
    Member

@tiax 24431 wrote:

Om dom nu skulle skicka en låda med ngt annat så är det väl rimligt att de iaf tar reda på hur stor en riktig låda är? Scammers brukar ju inte vara helt dumma i huvudet, även om några är.

Nej, det är de inte. Annars hade de ju inte blivit rika!

Men min ståndpunkt är att konsumenten kan vara ännu dummare, dvs att han öppnar paketet direkt utan att tänka/känna/se efter och därmed redan har lämnat pengarna ifrån sig, man får ju inte öppna innan man betalat om man handlar mot postförskott…

EDIT: jag menar ju inte att det är någon som helst garanti, men ju fler försiktighetsåtgårder desto bättre.

Johnny Hotpants
    Member
    Post count: 384

Eller helt sonika köpa från Telia, det känns som det mest garantifyllda köpet

phastey
    Member

Givetvis. Faktum är att jag stod i affären för att köpa. Men när jag fick veta att de hade höjt priset med ca 800:- över en natt så vände jag och gick igen…

Tiax
    Member

Nu har jag iof ingen koll på beställning av grejer, men har de inte lagt iphonelådan i en större låda med stötdämpande material i? Så att inte iphonen går sönder..

phastey
    Member

Jo, visst kan det vara så. Och då är jag körd. Den här diskussionen kan fortsätta ända tills paketet anländer, och jag uppskattar all input jag kan få.

Jag understryker dock att jag bara vill försöka vidta så många försiktighetsåtgårder som möjligt. Så om ni kommer på nåt mer, skriv!

Matt3
    Member
    Post count: 251

ett tipps om du vill de om den är äkt eller inte så kan du ju kolla på undersidan av kartongen ett serie nr o lite annan såndär information. om det står alla de där nummrena o så så borde den ju vara äkta tycker jag men vad tror ni:confused:

phastey
    Member

Jo, det kan ju vara en idé…Men antagligen kommer det väl emballerat på nåt sätt. Typ stort kuvert eller ytterkartong…

Tiax
    Member

Tror vikten är det bästa sättet att se.. Att du väger å sen lägger på lite för vad du tror den yttre lådan väger. Min farsa åker till England imorn och kommer hem i helgen med en iPhone till mig, om jag kommer ihåg så ställer jag den på matvågen och rapporterar vikten här.

Ps. Vad spelar det för roll om du märker att den är fake innan eller efter du öppnat? Fortfarande ord mot ord?

Pzycho
    Member
    Post count: 36

nu är priset för en 16gb iphone på swenor 6400:-…
    blir TS tvungen att betala detta pris istället, när prisändringen skett under frakt?

fult gjort av dom isf..

phastey
    Member

@pzycho 24574 wrote:

nu är priset för en 16gb iphone på swenor 6400:-…
    blir TS tvungen att betala detta pris istället, när prisändringen skett under frakt?

fult gjort av dom isf..

“Erbjudandet är nu över för den här gången. Kunder som har beställt iPhone innan prishöjningen betalar det priset som stod när beställningen gjordes.”

Tja, men som sagt. Man vet ju aldrig…

Vikten har jag också tänkt på…Vikt+Form är väl det enda man kan gå på egentligen…

Tiax: Jo, om jag känner att “det här känns faan skumt, som en tegelsten eller nåt…” så kan jag bara skita i att betala/ta med mig paketet. I värsta fall åker jag på 500:- i Swenors “returavgift”. Annars måste jag betala – sedan öppna paketet. Visar det sig först då att jag blivit blåst, ja då är ju chanserna till retur och återbetalning helt obefintliga…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.