Stört dålig mottagning – Halebop

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Stört dålig mottagning – Halebop

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Jag har precis tjackat en iPhone 3G 16gb och får ingen mottagning alls, där jag innan med en gammal gsm-lur haft 5/5 med telenors kontantkort.

Är det ruskigt dålig täckning överlag eller har jag gjort nått helt fel?
    Har följt varenda anvisning.

Kan det ha något att göra med att jag slog in fel nummer vid aktiveringen jag gjorde i iTunes där man skulle slå in telenummret?
    Står ju fan ingenstans i papperna från halebop vilket nummer man har.
    Hur ska man få reda på det?

snook
    Member
    Post count: 2190

@frelle1 32628 wrote:

Jag har precis tjackat en iPhone 3G 16gb och får ingen mottagning alls, där jag innan med en gammal gsm-lur haft 5/5 med telenors kontantkort.

Kan det ha något att göra med att jag slog in fel nummer vid aktiveringen jag gjorde i iTunes där man skulle slå in telenummret?

Men du har Halebop kortet i eller hur?

Kanske testa en återställning i iTunes.

Svarten
    Member
    Post count: 106

Halebop = Telia = Dålig 3G täckning i 90% av landet.

Kör man med Telia sim är det nog bara att stänga av 3G för dom flesta, deras GSM nät är ruskigt bra dock så räcker det, är det ju inget problem.

Jag köpte min lur med Telia sim, men det gick fan inte att använda i stockholm+norrort så jag vart helt änkelt tvungen att gulsnöa den och köra Telenor som faktiskt har ett fungerande 3G nät här.

Halebop
    Member
    Post count: 7

@frelle1 32628 wrote:

Hej

Mitt namn är Robert och jag jobbar på Halebop.

Vad tråkigt att inte täckningen är som den ska vara.

Har du ingen täckning alls på din iPhone eller är den väldigt dålig?
    Det finns många faktorer som kan orsaka dålig täckning i telefonen.
    Om du inte har någon täckning alls, så är det något med abonnemanget som inte är korrekt.

Skicka ett mail till relation@halebop.net, med ditt nummer för abonnemanget, eller ditt personnummer, så kan jag hjälpa dig med att felsöka vad som ev. är fel?

Mvh
    Robert
    Halebop

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det där med telias dåliga 3G stämmer delvis,men förutom telenor finns ingen annan med lika stor yttäckning som telia.
    Testade olika simkort i en gammal nokia hemma:
    Telia:småtaskigt,funkar
    Telenor:bra
    Halebop:som telia
    Tele 2:som telia ungefär
    Tre:väldigt dåligt
    Comviq:funkar knappt alls

Skillnaden mellan telia och telenor verkar konstig,eftersom teliamasten är 3-5 km närmare.
    Detta kan iofs bero på att telenor har nyare utrustning och bättre bandbredd.
    Har telia i iphonen och telenor mobilt bredband i datorn.
    Jag har en granne med tre som knappt kan använda mobilen hemma.
    Problemen i norrort beror sannolikt på platsbrist i masterna,prova vid olika tider på dygnet!
    Tycker iofs att alla operatörer skulle skärpa sig och fixa bättre kapacitet i mobilnätet,vi betalar faktiskt för att använda det!

ErnestoGuevara
    Member
    Post count: 23

@frelle1 32628 wrote:

-När och var “tjackade” du Iphonen, vad HAR den för serie/batch nummer ?

TELIA brukar vara väldigt bra både på yttäckning men även på HSPA
    (=HSUPA + HSDPA) alltså telia Turbo 3G. Men även cellplaneringen är
    väl genomarbetad så att Du bör erhålla tillräckligt bra fältstyrka från
    RBS:en för god trafik på de flesta ställen. Däremot inne i en lägenhet
    kan självklart inget garanteras från någon operatör.

Nu kan det vara så att “några” av dom första produktionsbatcherna med
    Iphone 3G hade ett fel…(kan inte gå in på vad, bara hört det ryktesvägen)
    men det ledde tydligen till låg signalstyrka i 3G Band 1 UMTS 2110-2170 MHz.

-De allra flesta av dom telefonerna är utbytta Nu, har Du garanti kvar ?

Om Du utomhus inte ar kontakt med GSM så kan Du bortse från min
    kommentar, då är det något annat fel. GSM 900 1800 … har aldrig varit ett problem.

Che

dragonevo
    Member

Då man har halebop och 3gs iphonen, ska man ha data-roaming av eller på under inställningar? vad funkar bäst med halebop?

jompao
    Member
    Post count: 456

@dragonevo 40887 wrote:

Då man har halebop och 3gs iphonen, ska man ha data-roaming av eller på under inställningar? vad funkar bäst med halebop?

? Eh, ja om du vill köra datatrafik och betala dyrt för det när du är utomlands..

jompao
    Member
    Post count: 456

@svarten 32666 wrote:

Halebop = Telia = Dålig 3G täckning i 90% av landet.

Kör man med Telia sim är det nog bara att stänga av 3G för dom flesta, deras GSM nät är ruskigt bra dock så räcker det, är det ju inget problem.

Jag köpte min lur med Telia sim, men det gick fan inte att använda i stockholm+norrort så jag vart helt änkelt tvungen att gulsnöa den och köra Telenor som faktiskt har ett fungerande 3G nät här.

Bor centralt i Örebro här flipprar täckningen mellan edge och 3g hela tiden även om man håller luren helt stilla. Felia… Men stänga av känns ju rätt onödigt då luren flipprar fram och åter av sig själv. Skulle hellre vilja kunna stänga av EDGE men det verkar inte fungera.

dragonevo
    Member

@jompao 40893 wrote:

? Eh, ja om du vill köra datatrafik och betala dyrt för det när du är utomlands..

Då använder man inte det alls då…eftersom man är i sverige-.. men vad har den funktionen för funktion? kollar man tex på inställningssidan på halebop då har dom den på…:rolleyes:

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.