"Sträv" skärm

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone "Sträv" skärm

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag köpte skärmskydd till min Iphone4 men blev inte nöjd med det på. Har tagit bort skyddet men nu känns skärmen “sträv” och svår att navigera och zooma på tex. Fingrarna glider inte alls lika bra som innan. Har försökt rengöra med vanlig, lite lite fuktad, glasögonduk, men det hjälper inte.

Någon som har förslag på vad jag kan göra?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Fönsterputs, inte på glaset utan blöt ned glasögonduken.

Kilogram
    Member

@iPhoneReservdelar.se 79725 wrote:

Fönsterputs, inte på glaset utan blöt ned glasögonduken.

Okej. Tack för det, ska testa.

Kilogram
    Member

Det hjälpte tyvärr inte speciellt mycket. Ytan är fortfarande aningen svår att använda fingrarna på. Men det kanske blir bättre med tiden, ju mer man använder den.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@kilogram 79729 wrote:

Det hjälpte tyvärr inte speciellt mycket. Ytan är fortfarande aningen svår att använda fingrarna på. Men det kanske blir bättre med tiden, ju mer man använder den.

Det blir det säkert.
    Troligtvis är det lite “lim” kvar från skyddet.

diflover
    Member
    Post count: 178

Jag gjorde precis samma sak som du, tog bort skyddet efter kanske 1 timme.
    Då gled inte fingret lika bra, men försvann efter någon timme! 🙂 Så du kan vara lugn!

Zolid
    Member
    Post count: 34

Jag antar att du provade Zagg Invisible shield eller ett Kopter skydd?
    Båda dom två är gjorda av samma material och är helt värdelösa enligt min mening.
    Skärmen blir sträv och ser ut som en apelsin till ytan. Samt att materialet är för stretchigt så det fastnar lätt när man tar ut mobilen i fickan och det åker av och blir fult, samt att det blir fult och matt med tiden.
    Jag har provat 4st olika märken nu (sedan min iphone 3gs och nu 4) och måste säga att den billigaste av dom var bäst 🙂
    Prova “Artwizz Scratch Stopper” dom finns att köpa för 100kr och då får du 3st framsidor och en baksida.
    Dom funkar AS BRA!
    Skyddet syns inte alls när det är på förutom skarven vid högtalaren och vid kameran.
    Samt att det inte är stretchbart heller utan är hårt så det fastnar inte och som sagt sitter skit snyggt.
    Det bästa måste jag ändå säga är att alla andra jag provat så har skärmen känts seg att dra på. Materialet har gett för mycket friktion mot fingret.
    Detta skydd känns precis som skärmen gör när den är ny och det glider på as bra.
    Har hört många som rekommenderat det på andra forum också och jag provade det för jag blev rekommenderad av en kille i iPhone 4 release kön att göra det.

PS. ser att det ser ut som att jag typ marknadsför detta skydd 😀 men är bara tok nöjd med det så ni vet 🙂

nimren
    Member
    Post count: 250

Jag använde aceton på en bomullstuss. Testa det. Funkade galant.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@nimren 80050 wrote:

Jag använde aceton på en bomullstuss. Testa det. Funkade galant.

Inte att rekomendera aceton kan smälta plast (homeknapp ram runt glaset)

nimren
    Member

@iPhoneReservdelar.se 80053 wrote:

Inte att rekomendera aceton kan smälta plast (homeknapp ram runt glaset)

För mig fungerade det galant. Blev inga fel eller nåt. Men vågar ni inte testa aceton så testa något annat.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@nimren 80161 wrote:

För mig fungerade det galant. Blev inga fel eller nåt. Men vågar ni inte testa aceton så testa något annat.

Säker på att det var acceton och inte nagellack rengörning av nåt slag som inte innehåller aceton?

nimren
    Member

en liten flaska som går att köpa på ICA, en vit. står GRIPEN REMOVER på. Luktar aceton iaf.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.