Streamingappar tappar kontakten

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Streamingappar tappar kontakten

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Jag har 3GS från telenor. Bra trådlöst wlan. Det spelar ingen roll hur bra uppkoppling jag sitter på. När jag streamar radio och tv (SR, radiobox, svt-play osv) så tappar den ständigt kontaken, efter ca 2-3 minuter. Det kan ju inte bero på dålig bandbredd. Har installerat om alla program. Inte jailbreakat.

Blir galen på att inte kunna lyssna på radio. What is wrong???

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag får detta ibland med, otroligt irriterande och även om jag inte har något direkt svar så:

– har du problem över alla routrar eller bara en? (Make and model?)

Lek lite med Bredbandskollen och iPhone speedtest för att se om du har en jämn ström eller om den droppar plötsligt

Zike
    Member
    Post count: 571

jag har problem som fan med min Belkin-router, men inte vissa d-link.. har samma problem med samma router på samtliga datorer och spelkonsoller i hemmer men har tummen för hårt upp i arslet för att palla göra nåt åt saken..

johan_ben
    Member
    Post count: 20

Har problem både med routern och 3G. Har inte koll på vilken router jag har. Min fru har en iphone 3g (jag har 3gs) och har inte samma problem. Lite irriterande när man sitter på en bättre lur själv. På telenor säger de bara att jag skall ominstallera telefonen. Får väl göra det.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

om du återställer telefonen så väta med att läsa tillbaka backupen. Sätt upp telefonen som NY i Tunes efter återställningen och testa wifi direkt. Fungerar det då så läser du tillbaka din backup med SMS och alla inställningar. Fungerar wifi inte efter det – ja då återställer du igen och struntar i att läsa tillbaka ngn backup…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.