strul med mms och sms

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone strul med mms och sms

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

Mina mms & sms har gått iväg lite sporadiskt denna veckan.
    flera sms till en kollega har inte kommit fram, andra har det.
    samma sak till mig, flera sms har inte kommit fram.
    frugan skickade två sms med bara ett telefonnummer i, de gick inte fram, men de med puss i kom fram 🙂

jag skulle mmsa en bild, men den kom aldrig fram, även om det står sänt hos mig….

har telia…
    jailbreakat.
    inte haft strul tidigare…

sagebro
    Member
    Post count: 6

Tjena! Har haft liknande problem. Ibland när jag ska skicka ett SMS så är det som “Knappen” för skicka inte är aktiv, men efter lite strulande skriver om mm. så funkar det plötsligt. Har pratat med personal där jag köpte den och de hade inte hört något om detta problem men rekomenderade uppdatering eller total återställning.

sagebro
    Member

Har fortfarande problem med att skicka sms, som jag förklarat så blir det som om bilden för skickaknappen inte är aktiv. Ibland funkar det och ibland inte, riktigt irriterande. Jag har den senaste uppdateringen men undrar om det kan hjälpa att köra den senaste uppdateringen igen. Har någon några förslag så tas de emot tacksamt för på TELIA verkar standardsvaret vara “gör en total återställning” vad det än gäller. Som sagt tacksam för svar Krister.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

100 spänn på att du råkat skriva ditt meddelande i Ämnesfältet som är avsett för MMS. Skriv på den nedre raden av de två så går det bättre 😉

sagebro
    Member

Har testat, och det verkar ju pinsamt nog vara som du skriver. Tack för hjälpen, ska nog gå in på teliabutiken och tipsa dem så de kan informera andra kunder som undrar. Tack igen Krister.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.