Stulen mobil

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Stulen mobil

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Undrar om man kan ta kontakt med Apple o få dom att spärra Iphonen åt en.

Jag har gjort en polisanmälan o Telia har spärrat mobilen med hjälp av IMEI numret. Men förlorade den i utlandet så tänkte den kanske inte blir spärrad. Men Apple borde kunna de då den som har den kopplar upp den mot Itunes eller?

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Har för mig att om de kopplar den till iTunes så kontrolleras IMEI numret mot Apples databas och ska då spärras om jag inte har fel 🙂

prylis
    Member

ok. Men hur får Apple reda på att den är stulen då? För finns inte nån stans som man kan maila dom o säga de.

joque
    Member
    Post count: 96

kontakta din mobiloperatör!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Well.. Om du spärrar IMEI så spärras det. Apple får inte reda på det (vad jag vet)… De behöver inte veta. IMEI är inte unikt för Apple. alla mobiler har det!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Jag tror att han är ute efter att apple ska spärra telefonen när den ansluts till itunes.
    Saken är den att om du imei spärrar din telefon i Sverige så kommer den troligtvis att fungera hur bra som helst i rästen av världen.

prylis
    Member

@iPhoneReservdelar.se 79016 wrote:

Jag tror att han är ute efter att apple ska spärra telefonen när den ansluts till itunes.
    Saken är den att om du imei spärrar din telefon i Sverige så kommer den troligtvis att fungera hur bra som helst i rästen av världen.

Jo de jag mena.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.