styra helikopter med iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar styra helikopter med iphone

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 33

Sådan här vill jag ha :rolleyes:

vad tror ni den kommer kosta?

Styr en helikopter – med din iphone | Tema Foto & film | Aftonbladet

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

3489 kr ink. moms och kan endast styras med wifi. Vill man kunna styra den med 3G så kommer den att kosta 4989 kr ink. moms men det kommer inte förrän 3 månader efteråt. Dessutom så sänds videon genom en hemsida som är flash baserad och kan inte ses genom iphone så man måste ha en laptop med sig.

Ps. bara vad jag tror. 🙂

Frodo_74
    Member

men det är ju fräckt iaf 😛

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Fanns en kille som byggde en helikopter + prog en app som gjorde just så. Sen att någon rippar de och att Aftonbladet är två år efter är en annan sak..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@frodo_74 53608 wrote:

men det är ju fräckt iaf 😛

Ja det är ganska häftigt och självklart så skämtade jag i min första inlägg.

Men det är inget nytt som H3nR11K säger, folk har t o m lyckats köra bil genom en iphone. YouTube – Driving a Car with an iPhone

kenjon
    Member
    Post count: 64

De visade en på mässan i LasVegas, och bilden visas på iPhonen (inte Flash). Inget pris dock…

Frodo_74
    Member

här är de som det står om

Parrot AR.Drone – Quadrotor helicopter with wifi and 2 cameras – AR.Drone games for iPhone and iPod touch

får väl önska mig en sådan när jag fyller år 😛

H3NR11K
    Member

För rätt pris så köper jag den kanske.. Får läsa lite mer om den när all info kommer.. Dock håller jag på att modda ett flyg som ska gå med iPhone..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ahh Henrik min son. Den ska vi ha mycket kul med!

H3NR11K
    Member

@freebo 53628 wrote:

Ahh Henrik min son. Den ska vi ha mycket kul med!

Åh bäste fauur! Jeg kan ikke venta!

TruB
    Member
    Post count: 476

min svåger tycker jag och han ska köpa varsin, han är heli och flyg fan, han har väl haft 4 st medelstora plan att köra med tidigare.

DonRon
    Member
    Post count: 96

Ipad + Ar.Drone, 2010 ser ut att bli ett lovande år för oss grabbar (och tjejer)!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.