Supportfrågor gällande fel efter upplåsning.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Supportfrågor gällande fel efter upplåsning.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 31

Hej,

Faan ingen suportsida för Iphone 3G efter upplåsning, tänkte att vi kanske skulle sammla frågor här.

Jag börjar.

Kör Uppgraderad 2.1 med sim unlock, vilket märke vet jag ej, men gick till en mobilbutik rep på stan som borrade i mitt simkort och la på ett extra kort mm.

Jag har 3 fel som uppstår samt 2 användarfrågor. om det finns någon som kan lösa detta vore jag tacksam.

1. När jag kopplar en redan påslagen (ON) iphone 3 G till Itunes uppstår det ett felmedelande som säger att jag skall kontakta en butik i detta fall känner inte Itunes av en påkopplad telefon (däremot gör iphoto det.). Jag har löst det genom att Stänga av telefonen och sätta på den medans sladden är påkopplad. Då fungerar det som vanligt. Är det fel på min unlock eller är det bara så jag får leva med.

2. Fenomenet att ta flygläge och sedan försöka gå tillbaka till normal läge fungerar inte då telefonen säger “fel på sim”

3. Jag upplever dålig täckning överlag, eller den går som ett jojo, När det står Telia 3G till den av någon anledning byter till S Comviq går den helt ner och bygger sedan upp det till max 3-4 pinnar totalt. har aldrig haft full täckning !!

4. Varje gång jag ringer frågar telefonen “Vidarkoppling aktiverad” Avfärda? vad e det som sker om jag trycker avfärda eller inte gör något ?

5. Jag upplever att nätet inte är så snabb i telefonen vid 3G, vilka inställningar skall man ha? idag har jag under “inställningar/allmänt/Nätverk/Mobildatanätverk” internet.tele2.se, Stämmer detta ?

Hoppas jag kan svara på andra frågor och ni kan svara på alla eller delar av mina. // TACK

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.