Front page › Forums › Övriga ämnen › Surf?
-
AuthorPosts
-
Funderar på iPhone, telia verkar ha bra dealer..
En sak jag undrar bara är, hur mycket surfar man egentligen? Typ kolla mail, facebook osv kan väl inte bli så mycket? Finns ju wlan på skolan och hemma, känns inte som att jag kommer använda så mycket annars? webradio tar väl en del? eftersom inte iphone har inbyggt radio, är det ju kul om man kan lyssna på radio eller strömma spotify premium. hur mycket gör ni av med / mån med liknande användningar, och hur mycket kostar det efter att de fria MB:en gått ut?Såhärerre dårråva! Ska du använda den till att streama spotify premium så räcker det ju med Wlan.. Då har du ju offline playlist i sådana fall! Det är väll bättre än radio eller?
Sen så är du väll mest hemma i skolan och hos kompisar kanske, och dom har säkert trådlöst dom också, då behövs det inte! De kan va tråkigt att inte ha om man reser och så, men det funkar! Det är ju en “frihet” i sig..Priser hos Felia kan du ju kolla HÄR.
jo, precis så jag tänkte också… nu har jag inte spotify premium, vet inte om jag vill betala 100:- / mån för det heller. Går det inte att köra spotify i iPhone om man inte har premium? och vad tar webradio? har för mig att det blir ganska mycket, körde med 3g till datorn en gång, blev 15 mb på typ 45 min, kan det stämma?
Tack för svaren!!
Tacksam för flera svar! 😀@vill ha iphone 58501 wrote:
jo, precis så jag tänkte också… nu har jag inte spotify premium, vet inte om jag vill betala 100:- / mån för det heller. Går det inte att köra spotify i iPhone om man inte har premium? och vad tar webradio? har för mig att det blir ganska mycket, körde med 3g till datorn en gång, blev 15 mb på typ 45 min, kan det stämma?
Tack för svaren!!
Tacksam för flera svar! 😀Nae du måste ha premium för att kunna använda spotify i iPhonen.
Kolla denna tråd: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5589-hur-mycket-data-trafik-anvaendar-ni.htmlSka du lyssna på webbradio så måste du ha fri data, annars kommer det rinna iväg.
Jag använder runt 500mb/månad
Nu när vi ändå snackar surf.
Kör internetdelning till laptopen ibland, någon som vet om det drar mer än att surfa på själva iPhonen ?När jag ringer *120# så visas inte de jag surfat via internetdelning, så det är lite svårt att veta om man surfat upp sina mb eller inte :/
“Datorsidorna” är ju ofc större än mobilsidorna/iPhonesidorna, så ja de drar mer.
Finns det inget sätt att kolla hur mycket man gjort av med, eller måsta man ringa operatören?Tack för svaren Bozz! 😀
@vill ha iphone 58630 wrote:
“Datorsidorna” är ju ofc större än mobilsidorna/iPhonesidorna, så ja de drar mer.
Finns det inget sätt att kolla hur mycket man gjort av med, eller måsta man ringa operatören?Tack för svaren Bozz! 😀
iPhonen väljer ju mobilversionen av en hemsidan om det finns en, och det drar betydligt mindre data. Det vet jag.
Men om man surfar in på iPhoneinfo.se som inte har någon mobilversion, då borde det väl dra samma antal Mb. Det är väl samma information man laddar ner till datorn som till iPhonen, sen att bilden är större på datorn spelar väl egentligen ingen roll, eller har jag fel ?@thian 58649 wrote:
iPhonen väljer ju mobilversionen av en hemsidan om det finns en, och det drar betydligt mindre data. Det vet jag.
Men om man surfar in på iPhoneinfo.se som inte har någon mobilversion, då borde det väl dra samma antal Mb. Det är väl samma information man laddar ner till datorn som till iPhonen, sen att bilden är större på datorn spelar väl egentligen ingen roll, eller har jag fel ?Det beror på hur zoomat du har. För om det skulle vara samma bilder på en iPhone som på datorn så skulle datorns vara pixligare.. Dock så laddar iPhonen hela sidan, så du kan zooma in mycket på bilden utan att den blir pixlig..
Jag säger typ emot mig själv?
@h3nr11k 58651 wrote:
Det beror på hur zoomat du har. För om det skulle vara samma bilder på en iPhone som på datorn så skulle datorns vara pixligare.. Dock så laddar iPhonen hela sidan, så du kan zooma in mycket på bilden utan att den blir pixlig..
Jag säger typ emot mig själv?
Haha, ja 🙂
Men det måste vara som du sa i sista meningen
“Dock så laddar iPhonen hela sidan, så du kan zooma in mycket på bilden utan att den blir pixlig..”
iPhonen laddar bilderna som är på datorn. Inte datorn de som är på iPhonen..
Jo, antar att iPhonen laddar bilderna i full upplösning, men det går säkert att ställa in i browsern?
När man kör på WiFi vill man ju ladda alla bilder fullt, men på 3G kan jag tänka mig att man vill dra ner på bildkvaliten för att spara på den fria mängden.@vill ha iphone 58872 wrote:
Jo, antar att iPhonen laddar bilderna i full upplösning, men det går säkert att ställa in i browsern?
När man kör på WiFi vill man ju ladda alla bilder fullt, men på 3G kan jag tänka mig att man vill dra ner på bildkvaliten för att spara på den fria mängden.Inget jag vet om..
@thian 58516 wrote:
Nu när vi ändå snackar surf.
Kör internetdelning till laptopen ibland, någon som vet om det drar mer än att surfa på själva iPhonen ?När jag ringer *120# så visas inte de jag surfat via internetdelning, så det är lite svårt att veta om man surfat upp sina mb eller inte :/
Har samma problem 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.