Surf?

Front page Forums Övriga ämnen Surf?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 178

Hej!
    Jag ska snart till Finland under några dagar.
    Och ringde Telia och fråga hur mycket det kostade att surfa i Finland.
    Det kostade: 25kr / MB.

Så nu till min fråga.
    Hur mycket är 1 MB egentligen?
    Om man surfar på nätet, spelar spel online etc?

Någon som kan berätta lite om hur mycket man kan surfa och så? 🙂

Taccksam för svar 😮

Freebo
    Member
    Post count: 4365

För det priset skall du inte surfa 1 sekund. Vad Telia kanske glömde säga är att du faktureras inte för varje MB, du faktureras för varje påbörjad enhet KB. Jag är osäker på var brytgränsen går men helt klart är att varje gång du kollar mailen så använder du 1-2kb och kommer då att faktureras för en påbörjad enhet. Kanske har jag fel någonstans men prissättningen är sjuk – stäng av din APN!

Aftonbladets förstasida kommer att kosta dig runt 40:-

diflover
    Member

@freebo 57142 wrote:

För det priset skall du inte surfa 1 sekund. Vad Telia kanske glömde säga är att du faktureras inte för varje MB, du faktureras för varje påbörjad enhet KB. Jag är osäker på var brytgränsen går men helt klart är att varje gång du kollar mailen så använder du 1-2kb och kommer då att faktureras för en påbörjad enhet. Kanske har jag fel någonstans men prissättningen är sjuk – stäng av din APN!

Aftonbladets förstasida kommer att kosta dig runt 40:-

Aj då… det lät inte så bra.
    Sjukt att det kan kosta så mycket!

Hur stänger man av så man inte kan råka gå in på mailen eller liknande?
    Min kompis sa för några dagar sen att man stänger av den genom att gå in på: Inställningar –> Allmänt –> Nätverk –> Mobilt datanärtverk –> Så sudder man ut “e” på APN där det står: online.telia.se.

Funkar det?
    Och ska man stänga av någe mer?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@diflover 57145 wrote:

Aj då… det lät inte så bra.
    Sjukt att det kan kosta så mycket!

Hur stänger man av så man inte kan råka gå in på mailen eller liknande?
    Min kompis sa för några dagar sen att man stänger av den genom att gå in på: Inställningar –> Allmänt –> Nätverk –> Mobilt datanärtverk –> Så sudder man ut “e” på APN där det står: online.telia.se.

Funkar det?
    Och ska man stänga av någe mer?

Att bara ta bort “e” är inte så smart. Din iPhone kommer att gå i spin i sina försök att ansluta till den felaktiga adressen – med resultatet att batteriet drar ut på nolltid. Är du jailbreakad så laddar du ned FakeAPN plugin till SBSettings annars så slår du av Data Roaming eller tar helt enkelt borta APN adressen helt,

2000 inlägg… yay

diflover
    Member

@freebo 57150 wrote:

Att bara ta bort “e” är inte så smart. Din iPhone kommer att gå i spin i sina försök att ansluta till den felaktiga adressen – med resultatet att batteriet drar ut på nolltid. Är du jailbreakad så laddar du ned FakeAPN plugin till SBSettings annars så slår du av Data Roaming eller tar helt enkelt borta APN adressen helt,

2000 inlägg… yay

Okej, Tack så mycket funkade kanoners hehe 🙂

Weei Nice 🙂
    Grattis 😀

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.