Surfa med telia abb, iphone 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Surfa med telia abb, iphone 3gs

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 154

Tjo,

fick min iphone 3gs häromdagen o är mycket nöjd 😛

dock undrar jag över detta med surfningen, mitt abbonemang är:

Telia Mobil Prata på Surf

ska inte säga att jag åkt runt en massa för att testa uppkoppling o sådär, men hemma och på jobb, i helsingborg, får jag bara in “Telia E” vilket ger rätt pissig hastighet när man surfar o kör tptest..

ska jag inte kunna surfa med 3g eller turbo-3g så man kan få lite bättre hastighet?
    folk snackar om hastigheter upp mot 6mbit, måste ja stå uppe på kärnan i hbg för att få lite fart i telefonen eller hur funkar de?

3G är aktiverat, operatör satt till AUTO, ändrar jag till tex “sweden 3g” får jag “no service”.

snackat med telia supporten, men som vanligt så var det en okunnig kvinna som inte ens förstod vad jag menade..

har jag missat något eller försöker jag surfa på “fel” ställen i min stad?

tack !

mvh

fiskkkkkkkk

EDIT:

har letat info på detta hela dagen, och först nu när jag postat här läser jag i supportforumet här på sidan att de sannolikt är mitt simkort som är för gammalt för att stödja 3G. Hoppas man kan få ett nytt av telia på dirren.

tjofiskk

EDIT 2:

För de nyfikna så var lösningen ett nytt simkort, fick ett nytt direkt över disken i teliabutiken och de funkar perfa. 6mbit/0.2mbit telia 3g.

ngghff

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

Hej!
    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

Jag ber om ursäkt för att du inte fick rätt information när du ringde in till Telia, och som du själv kom fram till så är det ett ganska vanligt problem att man har ett för gammalt simkort, som inte klarar av 3G.

Kul att höra att du får ut bra hastighet nu i alla fall.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

ja tack, som sagt nu är jag väldigt nöjd!

men kan tycka att supporten borde snappat upp de 🙂

jompao
    Member
    Post count: 456

@teliakundservice 40857 wrote:

Hej!
    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

Jag ber om ursäkt för att du inte fick rätt information när du ringde in till Telia, och som du själv kom fram till så är det ett ganska vanligt problem att man har ett för gammalt simkort, som inte klarar av 3G.

Kul att höra att du får ut bra hastighet nu i alla fall.

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

Vad bra kan ni då framföra att mottagningen på 3G är piss på Ekersgatan 38 i Örebro. Enligt Er täckningskarta ska de vara full sprätt med Turbo 3G men det växlar fram och åter mellan EDGE och 3G hela tiden även om tlefonen ligger still.

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

@jompao 40895 wrote:

Vad bra kan ni då framföra att mottagningen på 3G är piss på Ekersgatan 38 i Örebro. Enligt Er täckningskarta ska de vara full sprätt med Turbo 3G men det växlar fram och åter mellan EDGE och 3G hela tiden även om tlefonen ligger still.

Hej!
    Jag har kollat upp hur det ser ut i området där du bor, och inom ett halvår så kommer vi att bygga ut 3G där.

Förhoppningsvis så ger det dig bättre mottagning på 3G och en trevligare surfhastighet!

Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.