Surfa utan trådlöst nätverk

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Surfa utan trådlöst nätverk

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Köpte Iphonen igår. Bor utan tillgång till trådlöst nätverk. Inte heller heller på jobbet kör vi trådlöst, allt går via trådbunden ethernet. Kan man på något sett koppla upp iphonen mot min dator så att det går att surfa från Iphonen via nätverket som finns i datorn?

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@elmer 8245 wrote:

Köpte Iphonen igår. Bor utan tillgång till trådlöst nätverk. Inte heller heller på jobbet kör vi trådlöst, allt går via trådbunden ethernet. Kan man på något sett koppla upp iphonen mot min dator så att det går att surfa från Iphonen via nätverket som finns i datorn?

bara en liten fråga, varför? om du har iphonen kopplad i datorn så kan du surfa på datorn (eftersom du då uppenbarligen har den igång)

svaret på din fråga är iaf såvitt jag vet: nej det går inte.

Elmer
    Member
    Post count: 2

Visst surfar jag på datorn men för att sparka igång Iphonen och göra diverse inställningar; mobileMe, Itunes etc. behöver jag vara uppkopplad via Iphonen. Man är ju lite sugen på att testa när man har en sprillans mobil…

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Köp ett billigt trådlös modem och koppla in i switchen/routern.:)

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@morbidio 8269 wrote:

Köp ett billigt trådlös modem och koppla in i switchen/routern.:)

jo, som ovanstående säger får du nog bita i det sura äpplet och använda edge/3g för de ändamålen, eller skaffa en trådlös router hemma..(kostar inte många kronor idag)

geezarn
    Member
    Post count: 197

Fri data 199:-/månad

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

Om du har trådlöst nätverkskort på din dator kan du väl lägga upp den som en accesspoint om jag inte har helt fel?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.