Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Svar till alla som ska köpa iPhone utomlands…
-
AuthorPosts
-
Här kan vi ge svar till er som ska köpa iPhone utomlands så som i staterna…
Info om köpa iPhone i staterna:
* Du behöver Amerikanskt medborgarskap.
* iPhone säljs bara hos A&T (ev hos macstore inte säker)
* Du måste binda abonnemang.
* Måste ha ett upplåsningskort för att kunna funka med andra operatörer.___________________________________________________________________
Helt upplåsta iPhones kan du köpa i:
* Italien
* Grekland (ej säker, bekräfta gärna)___________________________________________________________________
Norge, du måste ha giltigt norskt personnummer (eller känna nån som har de), säga upp abot direkt du köpt telefonen i butik, betala slutfaktura och NetCom skickar upplåsningskod. Voila! Upplåst.
Av: perk
______________________________________________________________Ställ gärna övriga frågor och hjälp mig att fylla på min lista.
Norge, du måste ha giltigt norskt personnummer (eller känna nån som har de), säga upp abot direkt du köpt telefonen i butik, betala slutfaktura och NetCom skickar upplåsningskod. Voila! Upplåst.
Om köper i Italien, Är den 100% olåst.Jag menar behöver man fakesim till den eller inte?
Om köper i Italien, Är den 100% olåst.Jag menar behöver man fakesim till den eller inte?
Italien iPhones är 100% upplåsta, ja. Inget fakesim behövs.
Hej!
Hade tänkt mig att åka utomlands under sportlovet. Och jag har varit sugen på en Iphone ett tag så jag tänkte att man kan få två flugor med en smäll 😀
Frågan är vilket det ultimata stället vore att resa till om jag nu ska ha en iphone 3g 16gb (svart), med de aktuella kurserna så att säga.
Jag skapar denna nya tråd för att veta det billigaste alternativet JUST NU och inte för ett halvår sen :).
Snabbas var uppskattas!
Tack på förhand,
GhiabiTråd Flyttad /Ponyboy
Du tänker alltså åka dit iPhonen är billigast? Schweiz! Hoppas du får en trevlig resa.
Schweiz är ett bra ställe att åka skidor också,synd bara att allt är svindyrt där (man måste ju käka också).
A okej.. men någon som har några cirka priser på vad det kostar i de olika länderna och vad man får igentligen?
Tack på förhand,
GhiabiJag undrar om det är möjligt att köpa en Iphone utomlands? Hittade nämligen en ny Iphone i Kairo för ca 280$. Skulle den fungera här?
Tack på förhand!
/S
Tråd Flyttad /Ponyboy
Vilken modell är det som kostar 280$ ?
Omöjligt är det väl aldrig. Är nog flera utav oss som har shoppat grejer ifrån utlandet förut.Jag tror det var den “gamla” modellen 16 GB. Den nya kan inte kosta så många dollar till….
Jag är ganska novis så min fråga är att den borde väl fungera iom att man tankar väl allt från Itunes osv??Och med “gamla” menar du? 2g eller 3g?
Vad har ditt tankande ifrån iTunes med något att göra?
Verkar rätt puckat i min åsikt att köpa utomlands när den finns i Sverige, apple erbjuder ej någon världsgaranti. Glad att jag köpt här hemma, fick min utbytt efter 11 månader mot en ny efter sprickor i plasten och damm under glaset på 3G:n jag hade innan.
Skaftet, är iphonen upplåst, har inget kontrakt osv? Har den inte detta borde det att kunna använda här hemma. Borde vara precis samma sak som att köpa en ny från Italien, ifall nu dem inte har gjort något konstigt i Egypten vill säga.
hej jag har käst mycket om iphone och nu vill jag köpa en, jag har släkt i tyskland, kanda , switzerland och danmark. så jag vill köpa en från utomland olåst och biligt vilken land ska jag köpa ifrån?
i vilken land är iphone billigast och olåst och funkar utmärkt i sverige?
Tråd Flyttad /Ponyboy
@agneos 60994 wrote:
hej jag har käst mycket om iphone och nu vill jag köpa en, jag har släkt i tyskland, kanda , switzerland och danmark. så jag vill köpa en från utomland olåst och biligt vilken land ska jag köpa ifrån?
i vilken land är iphone billigast och olåst och funkar utmärkt i sverige?
Tråd Flyttad /Ponyboy
vet någon vad den kostar i kanda och hur är det med operatörerna?
i vilken land kan man få den billigast? iphone 3gs och olåst?
tack för svar //
@agneos 60997 wrote:
vet någon vad den kostar i kanda och hur är det med operatörerna?
i vilken land kan man få den billigast? iphone 3gs och olåst?
tack för svar //
Nu vet jag inte hur det kostar i de olika länderna men om du ska köpa en fabriksupplåst så kommer det inte skilja sig så mycket. Du kommer kanske tjäna en tusenlapp men din garanti kommer att vara bunden till landet du köpte den ifrån. Så skulle din iphone strula måste du t.ex. skicka den till Kanada för reparation och det är inte värt tusenlappen man tjänar enligt mig. Jag skulle heller köpa en med kontantkort från Tre och få den fabriksupplåst.
Tjena,
ska till Italien om ett par veckor.
Någon som har uppdaterad info på
1) om man fortfarande kan köpa olåsta iPhones här
2) Hur man gör och vad man kan väntas betala
3) några tips på bra butik i MilanoHar sökt mycket, men den infon jag hittarär mest från 2008….:(
Hejsan!
Jag tänkte bara kolla hur det funkar nu för tiden med iphones som man köper utomlands. Jag tänkte mest på själva aktiveringen, den går vell inte att göra utan ett kort om man vill tex. köpa en iphone ifrån USA då är den bunden till AT&T.
Går det att aktivera iphonen på något sätt utan att använda AT&T kort.. Räcker det med endast en gång eller vid varje uppdatering av mjukvara osv..Du behöver aktivera varje gång du uppdaterar mjukvara.
Just nu går det att aktivera telefoner med DITS phonebook card.
Vi säljer dessa i vår webbutik: iPhone ReservdelarNu har jag varit borta från iPhone-marknaden ett tag, men tidigare jailbreaks när man varit tvungen att koppla telefonen till datorn har ju haft s.k hacktivation. Det betyder att den lurar telefonen att den är aktiverad. Men vet inte om det finns något sådant i dagsläget.
muffins wrote:Nu har jag varit borta från iPhone-marknaden ett tag, men tidigare jailbreaks när man varit tvungen att koppla telefonen till datorn har ju haft s.k hacktivation. Det betyder att den lurar telefonen att den är aktiverad. Men vet inte om det finns något sådant i dagsläget.Med Spirit och Jailbreakme har det blivit aktuellt med nya lösningar på Aktivering/Hacktivering – det finns ett par finurliga knep varav ett par i Cydia men det är fortfarande rätt komplicerat och kräver OpenSSH och CHMOD:ande ;/
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.