Svart skärm 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Svart skärm 3G

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 85

Skulle fixa hemknappen och skruvade isär min 3G efter konstens alla regler men när jag nu monterat ihop den igen är skärmen helt svart. Har tagit i sär och kontrollerat att de tre kablarna till display etc sitter fast och det gör dom. Har provat att starta om, hålla ner startknapp+hemknapp, återinstallera systemet etc. Inget har hjälpt. När jag kopplar in mobilen till datorn piper den till och kommer upp i iTunes som den ska. Men skärmen förblir svart, inte ens ett litet äpple. Skadad eller trasig LCD-kabel ligger väl närmast till hands? Vad tror ni?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du har tur är det skadad LCD kabel, annars är det själva anslutningen på mobilens kretskort som är sönder, eller ännu värre att du lyckades repa runt anslutningen och brutit några kontakter.

aaberg
    Member

Tycker jag varit mycket försiktig eftersom det inte är första iphonen jag öppnat. Allt ser OK vad jag kan se med förstoringsglas. Kan det varit så att någon av kablarna lossnat lite från displayn istället?

Vad skulle du ta för att kolla det? Om du är intresserad kan väl mejla mig, så kan vi fortsätta samtalet där i så fall.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Vi behöver inte maila, inga hemlisar här 🙂
    Om vi ska titta på den får du skicka in den på kostnadsförslag. (499:- inkl tur retur frakt)
    För att förklara hur det fungerar så kan vi säga att vi kommer fram till att LCD är sönder
    Vi tar 649:- för LCD byte du har redan betalat 499:- du behöver bara lägga till mellanskillnaden för reparation. Avgiften för kostnadsföslag dras av från reparationskostnaden. Om det nu är så att nåt ha lossnat så rymms detta innom ramen för de 499:-

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Om du nu skulle vara så “försiktigt” med din första iPhone, varför ens skruva isär den?

iPhoneReservdelar.se
    Member

@mrsmart 76341 wrote:

Om du nu skulle vara så “försiktigt” med din första iPhone, varför ens skruva isär den?

Varför statar du inte en egen tråd där du kan posta till 1000 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@mrsmart 76341 wrote:

Var nu smart annars får du smisk. När du når 1000 så kan du åtminstonde komma dit utan massa spam.

Trådskaparen:
    Jag har också lyckats skruva isär min iPhone 3G och jag har lyckats skruva ihop den igen då jag glömde koppla in skärmsladden. Givetvis irriterande då det tar på skruvgängorna när man skruvar upp mobilen men inget svårt att lösa.

Du är medveten om att den kontakten längst in är med en luckspärr och att den sista kontakten innan du skruvar ihop mobilen, brukar fastna men sitter ändå inte fast.

I värsta fall kan du ha lyckats göra glapp i displaysladden och då är det bara att byta ut. Vill du kladda lite innan du skickar iväg den till reparation så skruva isär den igen, starta mobilen och sen ryck och slit lite i sladdarna för att se om du får någon bild.

Vänta tills du ska byta displayen själv, haha.

aaberg
    Member

Ja, jag är medveten om att kontakten längst in är med luckspärr (tack för tipset). Verkar som alla kablarna “knäpper” dit och sitter på som de ska. Har öppnat och kollat detta fyra-fem gånger efter att jag startat upp och skärmen varit svart ändå. Ser inte ut att vara några skador på kablarna eller kontakterna. Ska ta en sista titt på allt igen sedan blir det nog att kontakta PC-Huset.

aaberg
    Member

PS. Är det någon som vet var de olika tre kablarna går till, då kanske jag kan utesluta någon av dem i felsökandet?

iPhoneReservdelar.se
    Member

(3) är till högtalare samt sensor
    (2) är digitizer
    (1) är display

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.