Svarta MMS

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 594

Tjenare!

Har fått lite problem med luren, ip 4. Fått ett flertal MMS med bilder jag gärna skulle vilja se. Bara det att alla är svarta. Får inte upp någon förhandsfranskning, utan endast en pil. Klickar jag på den ser jag endast en svart bild. Verkar heller inte kunna skicka MMS, får en loadingbar, som detstår skickar i. När den är färdig verkar det dock aldrig som om min kontakt får mmset. Använder halebop, mmsinställningar från deras kundtjänst. FW 4.3, inget JB.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Kollat dina mmas inställningar ?
    operatör ?

Appelphone
    Member

[PHP][/PHP]@iPhoneReservdelar.se 90226 wrote:

Kollat dina mmas inställningar ?
    operatör ?

Läs hela inlägget 😉

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Provat med att återställa nätverksinställningar och lägga in mms / surf inställningar på nytt.
    Jag vet att Telia (som halboop egentligen är) hafft problem med mms / surf. Det som händer är att telefonen låser till fel APN och det fungerar inte då. Telia säger att en omstart eller resett hjälper.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@Äppelphone 90225 wrote:

Tjenare!

Har fått lite problem med luren, ip 4. Fått ett flertal MMS med bilder jag gärna skulle vilja se. Bara det att alla är svarta. Får inte upp någon förhandsfranskning, utan endast en pil. Klickar jag på den ser jag endast en svart bild. Verkar heller inte kunna skicka MMS, får en loadingbar, som detstår skickar i. När den är färdig verkar det dock aldrig som om min kontakt får mmset. Använder halebop, mmsinställningar från deras kundtjänst. FW 4.3, inget JB.

När det gäller iPhonen så måste man själv lägga in inställningarna för Internet och MMS.

Internet:
    Gå in på inställningar – Allmänt – Nätverk – Mobilt datanätverk.
    På APN inställningen för mobildata skriver du in: halebop.telia.se

MMS:
    APN: mms.telia.se
    MMSC [url]http://mmss/[/url]
    MMS-proxy 193.209.134.132:80

Eventuellt behöver du starta om telefonen om det inte fungerar direkt.

Appelphone
    Member

@iPhoneReservdelar.se 90252 wrote:

Provat med att återställa nätverksinställningar och lägga in mms / surf inställningar på nytt.
    Jag vet att Telia (som halboop egentligen är) hafft problem med mms / surf. Det som händer är att telefonen låser till fel APN och det fungerar inte då. Telia säger att en omstart eller resett hjälper.

Testat, men funkar inte.

@something 90267 wrote:

När det gäller iPhonen så måste man själv lägga in inställningarna för Internet och MMS.

Internet:
    På APN inställningen för mobildata skriver du in: halebop.telia.se

MMS:
    APN: mms.telia.se
    MMSC [url]http://mmss/[/url]
    MMS-proxy 193.209.134.132:80

Eventuellt behöver du starta om telefonen om det inte fungerar direkt.

Jo, det är precis så jag har gjort, men vill inte fungera :/

r2d2
    Member
    Post count: 134

Jag köpte min telefon i torsdags 14/4 så har haft den i 3 dagar bara men kan inte heller skicka mms med halebop, kunde innan med min gamla 3g utan några problem.

ställt in allt som det står och startat om den typ 15 ggr men får bara upp ett rött uppropstecken när jag försöker skicka.

svärfar hade samma problem i höstas när han köpte sin telia ip4 och då löste jag det genom att dra mms knappen till on…men min är ju på on och alla inställningar är som dom ovan :mad2:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.