Svenskt nummerformat

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Svenskt nummerformat

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 28

Köpte mig en ny iPhone 3G 16GB svart i Karlstad i fredags. Jag är hur nöjd som helst och allt verkar fungera som det ska, hittills iaf. En grej som jag dock stör mig på är nummerformatet när man ringer och i kontakterna. 0550 123 45 blir istället 055 012 345. Min fråga är nu om det går att ändra på något sätt eller om man måste vänta på att Apple ska släppa en uppdatering där detta fixas(om de ens bryr sig om det lilla “felet”)?

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Årets i-landsproblem utan tvekan…:rolleyes:

Xavier
    Member
    Post count: 41

stör mig också på formateringen av telefonnumret, apple får lov att fixa det.

Jezper
    Member
    Post count: 136

Jag har gjort så att jag har lagt in alla telefonnummer under “Kontakter” och sedan lagt in namnet på personerna som har respektive telefonnummer. På det sättet behöver jag bara leta bland namn och inte nummer. För- och efternamn hamnar alltid i rätt format.

Halle
    Member
    Post count: 837

Det må vara ett I-landsproblem, men jag stör mig också på det. Ser bara rörigt ut.

StefanBP
    Member
    Post count: 23

Måste hålla med, ett I-lands problem, men dock störande.

Marcus
    Member
    Post count: 28

okej, det verkar inte som att någon av er har en lösning på problemet, så vi får väl helt enkelt hoppas att det fixas i någon av de kommande uppdateringarna. :S

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@marcus 9820 wrote:

okej, det verkar inte som att någon av er har en lösning på problemet, så vi får väl helt enkelt hoppas att det fixas i någon av de kommande uppdateringarna. :S

har läst någonstans att det går att fixa till svenskt format genom att först jailbreaka luren och sen ändra i en fil (men man måste typ lägga till alla varianter av riktnummer osv..)

Palledaman
    Member
    Post count: 50

Iofs funkar det ju bra när man skriver +46 framför…

iphone77
    Member
    Post count: 213
    jolinjom
    Member
    Post count: 818

@iphone77 9958 wrote:

Alternativ gruppering av mobilnummer <– funkar kanon

Jailbreak måste?

elgreco
    Member
    Post count: 65

Vet ej hur det blir, men på mac så kan man i programmet “Adressbok” ställa in olika profiler på hur man vill att telefonnummer ska visas.
    Har ej möjlighet att testa nu då jag inte har mac:en med mig, man klarar sig ju bra med bara iphonen när man är på resa… 😉
    Kolla om du kan ställa in formatet “XXXX XXX XX” och om det sen syncas med iphonen.
    Hoppas det löser ditt problem!
    🙂

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.