Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Svenskt tangenbord (5 rader)
-
AuthorPosts
-
Nu har jag äntligen fixat mitt tangentbord som jag vill ha det!
Använder du iphones original sms? Eller har du laddat ner någon annan typ av sms “klient”? Undrar vad dom där bockarna framför dina skickade sms visar, är det så när du har fåt leverans rapport?
helt meningslös tråd OM man inte delar med sig =)
Om man vill ha 5 raders qwerty så finns det en app i cydia som heter iKeyex3. Jag kör med den själv och den funkar bra. Jag kör med BiteSMS. Tangentbordet kommer dock inte upp vid quick reply, kanske finns nån inställning för det!?
@2crueal4u 62831 wrote:
helt meningslös tråd OM man inte delar med sig =)
Det är trendigt nu, han kanske inte vill att Apple ska blocka hans exploit i nästa fw release. 😛
Va kul att det fanns intresse 😉 Trodde dock att jag skulle få mail när någon skrev här men icke. Nu har jag även haft tid på mig att fixa till det ytterligare.
Jag la till i KeyEx från Cydia. Sen har jag klippt och klistrat från lite olika varianter. Bocken är att smset är levererat, iphonedelivery heter det programmet.
Om någon är intresserad kan jag beskriva hur jag sedan gjorde..
Här kommer snabba instruktioner hur jag fick mitt tangentbord. Gör allt på egen riskt. Jag kan egentligen inte språket som används. Lite bakgrundkunskaper i HTML gjorde att jag vågade klippa och klistra lite.
Tråden iKeyEx 3.0 BETA + 5 Row Keyboards ligger i grunden till mitt konstverk 🙂
1. Filerna som jag bifogar ska ligga i en mapp med namnet: smileys.keyboard
2. Filerna ska ha ändelserna .plist (jag bytte bara om de nu till .txt för att kunna lägga upp de här).
3. Via SSH ska mappen smileys.keyboard ligga under /Library/iKeyEx/Keyboards/
4. Sen in i iKeyEx och lägga in tangentborden “Svenska med smileys”För de som inte vill klippa och klistra kan jag rekommendera Scandinavia 5 Row Keys som ligger på cydia. Detta kräver att man har iKeyEx.
@bazookaskoga 63051 wrote:
Här kommer snabba instruktioner hur jag fick mitt tangentbord. Gör allt på egen riskt. Jag kan egentligen inte språket som används. Lite bakgrundkunskaper i HTML gjorde att jag vågade klippa och klistra lite.
Tråden iKeyEx 3.0 BETA + 5 Row Keyboards ligger i grunden till mitt konstverk 🙂
1. Filerna som jag bifogar ska ligga i en mapp med namnet: smileys.keyboard
2. Filerna ska ha ändelserna .plist (jag bytte bara om de nu till .txt för att kunna lägga upp de här).
3. Via SSH ska mappen smileys.keyboard ligga under /Library/iKeyEx/Keyboards/
4. Sen in i iKeyEx och lägga in tangentborden “Svenska med smileys”Jag la in dem via SSH men hittar dem inte under inställningar sen. Har testat respringa.
De ligger exakt där de ska eftersom jag såg mina andra tbord därFan va skumt. Du har döpt om de också?
Och lagt till den nya via “mix and match”. Det du skulle kunna prova är att gå in i ett tangentbords mapp. Säkerhetskopiera alla tre filer och börja att ersätta de med mina tre du kan börja att ersätta layout filen. Sen gå in i iKeyEx och delete cache på det tangentbord du ändrat. De va egentligen så jag gjorde, dvs att ändra ett befintligt tangentbord succesivt. Det sista jag gjorde va att andra namnet på tangentbordet, de gör man i infofilen. Sen ändrade jag mappnamnet och la tillbaka mappen med säkerhetskopieringen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.