Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Svenskt tangentbord?
-
AuthorPosts
-
Tjabba.
Jag har försökt att fixa svenskt tangentbord via WinSCP, jag gör allt rätt men den kan inte connecta ändå, så jag pallar inte försöka mer.
Hursomhelst så undrar jag, är det verkligen så svårt för någon som KAN, att fixa svenskt tangentbort som man kan tanka från en source? Jag menar, någon lär ju känna snubben som fixade norska tangentbordet, eller vem som helst som kan. Är det verkligen så svårt? Säg inte “men gör det själv då”, för jag kan verkligen ingenting men uppenbarligen så kan ju massa andra sådant, och om de då lyckas greja andra tangentbord kan väl inte svenska vara allt för svårt? Så om någon kan och vet hur allt fungerar, snälla gör det, pallar inte skriva med norska bokstäver..
@fecker 3131 wrote:
Tjabba.
Jag har försökt att fixa svenskt tangentbord via WinSCP, jag gör allt rätt men den kan inte connecta ändå, så jag pallar inte försöka mer.
Hursomhelst så undrar jag, är det verkligen så svårt för någon som KAN, att fixa svenskt tangentbort som man kan tanka från en source? Jag menar, någon lär ju känna snubben som fixade norska tangentbordet, eller vem som helst som kan. Är det verkligen så svårt? Säg inte “men gör det själv då”, för jag kan verkligen ingenting men uppenbarligen så kan ju massa andra sådant, och om de då lyckas greja andra tangentbord kan väl inte svenska vara allt för svårt? Så om någon kan och vet hur allt fungerar, snälla gör det, pallar inte skriva med norska bokstäver..
Du måste lägga över ÅÄÖ filen med sftp (winscp)
// h
@haren 3132 wrote:
Du måste lägga över ÅÄÖ filen med sftp (winscp)
// h
Jo jag vet, men det fungerar inte. Den kan inte connecta.
Men med tanke på att jag tankade ett norskt tangentord via installern, borde ju någon kunna göra ett svenskt och lägga upp så man kan tanka (via installern alltså)?Nu när man har 2.0 vertionen och Cydia, kan man fortfarande lägga in åäö då????
Hur då isåfall…
Ingen som vet?! Känns helt sjukt att man sitter med en värstinglur och inte ens kan skriva åäö! 😉
[EDIT]Gick genom att hålla inne A respektiv O för åä resp ö. Skulle dock vara betydligt smidigare att få fram tangenterna direkt![/EDIT]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.