Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Svenskt tangentbord på amerikansk Iphone4
-
AuthorPosts
-
Hej alla glada människor
Jag tänkte införskaffa mig en amerikansk Iphone 4, pga bra pris,
och jailbreaka och låsa upp den.Det jag undrar är hur kan jag skaffa Svenskt tangentbord till den?
Jag vet att jag kan få åäö om man håller in t ex a men jag vill helst
hade det tangentbordet som säljs på svenska iphones
Iphone swedish keyboard image by alexander_bottema on PhotobucketJag har sökt runt lite men inte hittat något. Jag hitta lite info om hur man kan
göra det, men det är gammalt från 2007 och 2008. Går det att göra
på Iphone 4 mån tro?Tack på förhand
Du kan välja svenskt tangentbord i inställningarna
@abvmoose 73486 wrote:
Inte för att man bör ifrågasätta nån som heter Kungen 🙂
Men allvarligt?Kan jag välja svenskt tangentbord med å ä ö tangenter
på en amerikansk iphone?Ja det kan du .. dom flesta språken finns på inställningarna.
btw är det så mycket billigare att beställa från USA istället
för att gå till 3 butiken som kan låsa upp den direkt åt dig?
den summan på en 16GB går på ca 6500 kr ,.Ok tack,
Ja de är billigare på ebay. Går nog att spara 1-2ooo, kanske mer.
Så de säljer dom kontant på 3?
Men de verkar inte ha några inne någonstans, Jag vill ju den nu 🙂@abvmoose 73493 wrote:
Ok tack,
Ja de är billigare på ebay. Går nog att spara 1-2ooo, kanske mer.
Så de säljer dom kontant på 3?
Men de verkar inte ha några inne någonstans, Jag vill ju den nu 🙂du gör som du vill ^^
nä dom har inga just för tillfället, dom har säljstopp på kontantkorts telefoner tills alla har fått sin Iphone 4 som har beställt en. sen öppnar dom den igen för försäljning.
Om du beställer från US beställ då även ett AT/T kort ( eller vad det är för kort telefonen är låst till ) så att du kan aktivera din telefon om det skulle hända nått.
Aktivering med phonebook card fungerar, jag jobbar med en simpel guide…
korten inne nästa vecka@something 73495 wrote:
du gör som du vill ^^
nä dom har inga just för tillfället, dom har säljstopp på kontantkorts telefoner tills alla har fått sin Iphone 4 som har beställt en. sen öppnar dom den igen för försäljning.
Om du beställer från US beställ då även ett AT/T kort ( eller vad det är för kort telefonen är låst till ) så att du kan aktivera din telefon om det skulle hända nått.
Ok, det e bra att veta. Funderade just lite på det där med aktivering.
Jag är iphone noob och det här blir min första.
Om jag fattat det rätt så aktiverar men iom att man synkar telefonen med i-tunes?Så man ska alltså se till att få med at&t kortet, annars kan det bli lite strul?
Lite andra frågor när vi ändå är igång här.
Jag kan inte låsa upp den utan att först komma in på nån form av wifi va?
Eftersom man måste jailbreaka över nätet och upplåsningen finns på cydia?Och en till liten petig fråga. Om man får tag på en iphone som nån i usa redan
jailbreakat och låst upp, kan man ändå backupa shsh blobs så länge
det är os 4.0 el 4.0.1?Vill gärna kunna göra det så jag kan återställa ifalls de blir tal om
att uppdatera os:et och jailbreak inte fungerar till det@iPhoneReservdelar.se 73499 wrote:
Aktivering med phonebook card fungerar, jag jobbar med en simpel guide…
korten inne nästa veckaOk tack
@abvmoose 73505 wrote:
Ok tack
Beställ ingen från USA, jag har en 3gs från USA visst den funkar fint men d e jobbigt och framtidsosäkert att alltid jailbreaka och köra unlock, jag kommer verkligen uppskatta när jag får den nya 4:an skall beställa 2st en till mig och tjejen och det blir kontant på tele2 sedan låsa upp efter ett år, tro mig det är värt 1000 – 2000 slippa besvären bara uppdatera.
Jailbreaka kan du ju lätt göra ändå och bara köra en återställning om det skulle bli problem på en lur som e olåst eller köpt i sverige, men inte usa har du otur så blir din iphone 4 i framtiden en ipod touch!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.