Swedish translator

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Swedish translator

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

We’re App Store Translations and we’re looking for people who are able to translate from English to Swedish. We focus our business on translations for iPhone, iPod touch and iPad applications.

All the translators who are interested must be:

– Swedish native speaker.
    – fast.
    – have a good knowledge of the field (what is the iPhone, App Store etc.).
    – responsive (check the email box at least three times a day: morning, afternoon and before to go to sleep).

Of course it’s a paid job.
    If you’re interested, please contact us at appstoretranslations@gmail.com

Have a nice day,
    Adrian.

Update:
    “We are currently satisfied with our swedish translators and will not accept more people at the moment”

mattiL
    Member
    Post count: 53

AppStore-nissar med en Gmail-adress ???

Freebo
    Member
    Post count: 4365

appstoretranslations är faktiskt legitima så jag låter annonsen ligga kvar en stund. Hellre en app översatt av en av er forumanvändare än en app översatt av systransoft.com’s förhatliga verktyg… 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

The application has been sent to you. Hope we can enjoy a future cooperation 😀

Passa på nu allihopa!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Så man ska översätta massa ord? Jättekul men jag har lite annat att göra.. typ allt i skolan..

mossarelli
    Member

@h3nr11k 63233 wrote:

Så man ska översätta massa ord? Jättekul men jag har lite annat att göra.. typ allt i skolan..

Du missade den meningen där det står: “Of course it’s a paid job.”

Om du går i skolan och inte tjänar mer än 16000 per år så behöver du inte skatta.

Översätta massa ord? Du ska översätta en hel app. Det som mekke skapade en tråd om för länge sen som vi höll på med.

Ska tilläggas att en av deras översättare heter Yui Kawai. Där Kawai betyder söt. Undrar om det är en släng av anonymitetspun.

mossarelli
    Member

Då var man Engelsk-Svensk översättare.

Dags att börja skriva med punkt och stor bokstav! Åh, nej men vänta…

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@mossarelli 63257 wrote:

Då var man Engelsk-Svensk översättare.

Dags att börja skriva med punkt och stor bokstav! Åh, nej men vänta…

Härligt. Ger det några cashaluringar då ? 😉

mossarelli
    Member

@thian 63260 wrote:

Härligt. Ger det några cashaluringar då ? 😉

Med tanke på att det är 40$ för en enkel översättning > 40$ för 2h arbete, 5$ går till företaget, så kan du räkna själv på hur mycket det blir över.

Extraknäck indeed. Passar bra nu innan min födelsedag då min fest kräver enorma resurser.

mossarelli
    Member

Nu är man översättare för två företag.

Freebo hoppade du inte på detta också?

Freebo
    Member

jag tjänar redan för bra 😉

mossarelli
    Member

Var inte du sjukskriven?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mossarelli 63249 wrote:

Du missade den meningen där det står: “Of course it’s a paid job.”

Om du går i skolan och inte tjänar mer än 16000 per år så behöver du inte skatta.

Översätta massa ord? Du ska översätta en hel app. Det som mekke skapade en tråd om för länge sen som vi höll på med.

Ska tilläggas att en av deras översättare heter Yui Kawai. Där Kawai betyder söt. Undrar om det är en släng av anonymitetspun.

Jag såg men nu har jag typ 2min fritid. Den fritiden försvann när jag skrev detta. 140pix timme är lika mkt som jag tjänar när jag annars jobbar. Låter folk som orkar kötta.

@mossarelli 64119 wrote:

Var inte du sjukskriven?

Han var 🙂

Freebo
    Member

Nä för f-n, det där är jag ur sedan länge. Dec-mars var jag invalid men nu är jag tillbaka in action. Du vet, jag är lite äldre än många andra här, min 20års-dag det var ett tag sedan

nimren
    Member
    Post count: 250

Fick ett mail från Adrian Keller som driver denna sajt som sa att dom har tillräckligt med svenska översättare. Så att det är ingen ide att skicka några fler mails till honom eftersom det är fullt med svenska översättare för tillfället.

mossarelli
    Member

Nimren hann före mig. Men som han sa, dem är nöjda för tillfället.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.