Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Swenorimport.
-
AuthorPosts
-
Hey. Jag var ute och gled lite på nätet idag och såg att “www.swenorimport.com” säljer iphone 3G 16gb olåst för 4 395;-
Vad tror ni. Är det en site att lita på eller bara lurendrejeri?
Enligt mig låter det lite för bra för att vara sant…?
/JonNilsson
Du kan ju kolla upp företaget och se efter hur länge det har funnits.
Hör efter med nåt oberoende företagsregister.Du kan ju kolla upp företaget och se efter hur länge det har funnits.
Hör efter med nåt oberoende företagsregister.@jonnilsson 23987 wrote:
Hey. Jag var ute och gled lite på nätet idag och såg att “www.swenorimport.com” säljer iphone 3G 16gb olåst för 4 395;-
Vad tror ni. Är det en site att lita på eller bara lurendrejeri?
Enligt mig låter det lite för bra för att vara sant…?
/JonNilsson
Står att du kan handla mot postförskott så då ska det väll inte vara några problem:cool:
Jag har testat, men se:
https://www.iphoneinfo.se/forum/kopa-iphone/3260-storlek-pa-boxen.htmlDom har höjt till 4999:- nu iaf och bara kort eller förskottsbetalning. Blev väldigt sugen på att köpa en, hör av er så fort ni kan så man vet om det är bluff eller inte:confused: har velat fram och tillbaka om jag ska köpa en lr inte, har en touch nu och tänkte ta steget fullt ut nu;D
Har beställt en idag på kort i förväg. Så vi får se om jag får någon :confused: Jag kommer att posta här när jag vet mer.
@Gadh’er 24416 wrote:
Har beställt en idag på kort i förväg. Så vi får se om jag får någon :confused: Jag kommer att posta här när jag vet mer.
Bra att någon vågar pröva;D För jag vågar nog inte innan någon annan har gjort de. När skulle den komma?
@Gadh’er 24416 wrote:
Jag är bara rädd att de höjer priset precis när de skickar. Och betalar man sedan inte in så får man 500;- i böter.
Me don’t like@jonnilsson 24467 wrote:
Jag är bara rädd att de höjer priset precis när de skickar. Och betalar man sedan inte in så får man 500;- i böter.
Me don’t likeDet är lite det jag är rädd för…Det är ju en djävulsk affärsidé faktiskt.
Ett annat alternativ är ju att de kör samma visa som kameraexperten…
@Gadh’er 24416 wrote:
Det låter bra det…Om man får lov att låta lite rå, så är du ju lite av en martyr och hjälte eftersom du redan har betalat 😉
Tack så mycket Phastey, och tyvärr 3-5 veckor. De jobbar på att dra ner leveranstiden. Hoppas de är ok… Hoppas…
Såg att de ändrat priset på sin hemsida nu till 6400:- men att alla som beställt med det lägre pris skulle få den till det priset.
Oj, så länge…Det stod ca 10 arbetsdagar på hemsidan när jag beställde, men det kanske man inte ska lita på.
Du lär ju åtminstone få något innan mig eftersom jag beställde via postförskott. Men jag hoppas också innerligt, det ska gudarna veta. 🙁
Yup, vi får se i slutet på månaden eller början på nästa om de får ett bra betyg på prisjakt eller ett dåligt. Hoppas på tidigare leverans 🙂
Hmm, de har ändrat igen.
“Italy iPhone”…är det nåt man vågar hoppas på tro. Ja som sagt, tiden får utvisa…
Detta börjar bli lite skrämmande. Kommer man att få en Italiensk jailbreakad eller vad händer… Ska dra iväg ett mail och höra…
@Gadh’er 24943 wrote:
Detta börjar bli lite skrämmande. Kommer man att få en Italiensk jailbreakad eller vad händer… Ska dra iväg ett mail och höra…
Ja, gör det!
Fast att den är italiensk är ju bara bra egentligen? Den är ju iaf fabriksupplåst, det vet vi.Du har kanske sett denna också?
Seriöst eller inte? – MacWorld – allt om Mac & iPhoneEnligt denna tråd ska telefonerna komma från USA och inte Italien. Men Italien är ju bättre…enligt mig iaf…
Den har jag sett. Har för mig att det var från USA i början. Och nu har dom ändrat i sin lista att det står Italy Iphone. Håller med om att Italien är bättre. Hade glömt bort att Italiens var upplåsta. Har inte fått något svar än. Jag frågade även om de har lyckats dra ner leverans tiden. Hoppas på bra svar.
Nu kommer 8 gigarn…Dyrt. Eller kanske inte förresten, om man jämför med telia.
SweNor Import@phastey 25239 wrote:
Nu kommer 8 gigarn…Dyrt. Eller kanske inte förresten, om man jämför med telia.
SweNor ImportIntressant att de erbjuder vit 8 Gb. Unikt erbjudande!
Fick svar från butiken nu…
Hej!
Vi har drabbats av ett flertal förseningar som gör att jag i dagsläget inte vågar lova något leveransdatumMvh
Anneli
Kund- & Orderansvarig
SweNor ImportRätt intetsägande får man ju säga. Inte helt oväntat heller…
Nya uppdateringar i butiken…talar för att det kanske kan hända nåt. Kanske…
YES!
De första leveranserna har trillat in!Seriöst eller inte? – MacWorld – allt om Mac & iPhone
Nu håller jag tummarna på en avi i brevlådan! 🙂
Kändes inte så trovärdigt med leveranserna vid närmare eftertanke.
Nån som hört om nån som hört nåt? :confused:
Ännu en sida som säljer iphones onfmobile.tk
Swenor var en bluff, eller åtminstone deras prissättning. Fick beskedet igår att de inte kan leverera till det låga pris som stod när jag beställde.
Återstår att se hur det går för er som betalat i förskott, hoppas det går vägen! 🙁
Detta verkade skumt redan från början,föreslår att ni som tänker handla på skumma hemsidor med misstänkt låga priser går till telia istället,då riskerar ni inte att bli lurade.
Alla iphonepriser under 4500 på nätet är att betrakta som misstänkta,om det gäller 3G iaf.SweNor Imports mobil har ingen garantin
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.