Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › swirlymms med TRE
-
AuthorPosts
-
Tjena människor, inte orkat vara så aktiv här då andra saker händer ju nu.
Men jag har iaf “köpt” swirlymms! Men nu får jag inte fanskapet och fungera!
Jag har inte ringt till TRE än, men skall göra det ifall jag inte får något svar här.Någon med TRE och swirlymms som kan säga vilka inställningar jag ska ha?
Har just nu:
MMSC: mms.tre.se
Proxy: 172.16.53.11:8799
APN: data.tre.seEller måste jag kanske slänga in någon inställning någon annan stans i ajfåwnen?
//DTS
MMC: mms.tre.se
Proxy: mmsproxy.tre.se:8799APN: Blank
Username: Blank
Password: BlankBildstorlek: Störst
UserAgent: iPhoneJag kör dock inte den nyaste versionen
@carpe 31034 wrote:
MMC: mms.tre.se
Proxy: mmsproxy.tre.se:8799APN: Blank
Username: Blank
Password: BlankBildstorlek: Störst
UserAgent: iPhoneJag kör dock inte den nyaste versionen
Jag kör inte heller den nya. Jag testade din setup men får bara detta meddelande:
“Failed to send MMS
Possible incorrect mmsc setting
Unexpeced http response
(http/1.1 400 Bad Request)”Jag testade att skicka ett, och det fungerade. Jag har för mig att jag körde nå guide som jag fick via nå länk på forumet. Men har du testat att köra “kör inställningsguiden” eller “begär inställningar” under Inställningar i SwirlyMMS ?
Jag kör SwirlyMMS 2.0 och samma inställningar som dig DTS, det fungerar bra.
Fungerar din datatrafik bra i tex safari osv?
Allt fungerar som det ska i safari. Testat alla inställningar som finns men får samma meddelande ;_;
Jag får inte detta att funka heller, kör med tre och nya swirlymms2.
Kan ni som har detta fungerande med tre visa alla era inställningar?Vill så gärna få igång det nu när jag betalt 12 dollar!
MVH
IstvánTja om han köpt programmet kanske han inte haft problem 😉
Jag menade att han kunde väntat tills 3.0 kom ut för att se om det kom yellowsn0w till 04.26.08, då hade han inte behövt betala $12 för att skicka/ta emot MMS 😉
12 dollar? Att inte folk lär sig att använda e-post istället?
Kan tala om att det funkar utmärkt oavsett jailbrejk eller inte!@mekke 33702 wrote:
Jag menade att han kunde väntat tills 3.0 kom ut för att se om det kom yellowsn0w till 04.26.08
Det här inlägget känns extra kul idag :laugh:
steffe: Visst, alla med iPhone har nog lärt sej att använda e-post, men tror du alla vänner med skit-SE telefoner har det? Dom flesta med “vanliga” mobiler har inte e-post i mobilen, och MMS ska liksom gå fram, även om personen inte sitter vid datorn just det tillfället som bilden/ljudfilen/videon kommer 😉 Men att betala $12 för något som kommer “inbyggt” imorrn är inte lika smart 😛
Jag hade iaf mail i min N70,och i morsans SE610i finns det också och ingen av dom är väl direkt nya liksom….
Bara för kul så bad jag TRE skicka inställningarna från en k850i till min iphone – efter det så fungerade det! Fast det var samma inställningar som jag hade skrivit in oO nämligen:
MMSC: mms.tre.se
Proxy: 172.16.53.11:8799
APN: data.tre.se@steffe 33815 wrote:
Jag hade iaf mail i min N70,och i morsans SE610i finns det också och ingen av dom är väl direkt nya liksom….
Ja, men många använder inte dessa mobiler för mail ist för mms, tänk på att man antingen måste ha ett datatrafiks-paket, lr att inte kolla automatiskt 🙁 Tanken med mms är ju att det alltid kommer fram direkt utan några som helst kostnader för mottagaren! 🙂 Och ja, mail är smartare, men försök övertala envisa vänner… :mad2: Jag har försökt 🙁
Det ligger nåt i vad du säger,en del människor är hopplösa ibland.
Carpe, tack men jag såg ditt förr inlägg, det konstiga felet jag har är att jag kan ta emot MMS, men inte skicka dem bara.. 🙁 Har prövat alla möjliga inställningar m.m.
Mekke, jag betalade licensen för flera månader sedan, så de 12$ kvittar faktiskt om jag ska vara ärlig, grejjen varför jag inte märkt detta tidigare är för att jag själv skickar inte mms så ofta, men jag brukar få en heldel. Så det har ju funkat bra att ta emot, men nu när jag skulle skicka för första gången så får ja ju bara felmedelanden!
DTS, de va ju jäkligt märkligt :S
Jaja, jag får väl vänta på gulsnö och allt det ska komma till 3.0 istället! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.