Syncstrul

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

Varje gång jag skall synca så sätter den igång med säkerhetskopiering. Den kan man avbryta genom att klicka på lilla krysset och så ska, vad jag förstått, resten fortsätta synca. Så sker nu inte utan hela syncningen avbryts efter LÅÅÅÅÅÅÅNG tid.
    okej, låt programmet göra säkerhetsopiering. Men det tar TID, och utrymme, den backar upp allt i telefonen. ca 1.7Gb för att vara exakt. Har just startat en syncning för att få över mina program.

Har testat att föröver inköp, det går iofs bra, man bara åt ena hållet och bara program.
    Så här var inte iTunes 8, så jag misstänker att det är något jag missat i inställningarna nu i iTunes 9

Kurtson
    Member

Så…ca 30% säkerhetskopierat på….. 1h 20 min…. tur jag inte har behov av telefonen idag…

Kurtson
    Member

NU är säkerhetsopian klar och den börjar synca mina 5 filer…

Kurtson
    Member

Yes klar!
    Det bara måste vara fel i inställningarna!

mattiL
    Member
    Post count: 53

Kurtson ensam? (många inlägg på raken…)

Jag kan kolla lite senare (kör linux nu), men det finns en inställning för synk och backup vid anslutning om jag inte minns fel.
    Där väljer man vad som ska hända vid anslutning.

mac eller windows ?

Kurtson
    Member

kör i xp via virtualbox på linux (ubuntu 9.10)
    men sådan här tid har det inte tagit förr.

mattiL
    Member
    Post count: 53

Från iTunes online-hjälp:

Säkerhetskopiera en iPhone eller iPod touch
    När du ansluter iPhone eller iPod touch till datorn säkerhetskopieras vissa filer och inställningar automatiskt från iPhone eller iPod touch till datorn. Om det behövs kan du återställa informationen (om du t.ex. får en ny iPhone och vill överföra dina tidigare inställningar till den).

Den information som automatiskt säkerhetskopieras är bland annat textmeddelanden, anteckningar, samtalshistorik, kontaktbokmärken, ljudinställningar, widgetinställningar, med mera.

Dessutom säkerhetskopieras bilder i Kamerarulle på en iPhone och i Sparade bilder på en iPod touch. Andra mediefiler (t.ex. låtar, videor och vissa bilder) säkerhetskopieras inte men kan återställas genom att du synkroniserar med iTunes.

iTunes kan också kryptera säkerhetskopiorna. iPhone OS 3.0 eller senare krävs för kryptering av säkerhetskopior.

—-

Dock kan man tydligen inte stänga av säkerhetskopiering, bara synkroniseringen.

Detta görs via menyn Redigera>Inställningar, kolla i fliken Enheter (under listan med säkerhetskopior)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.