Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › synk problem
-
AuthorPosts
-
hej
har stora problem med synkningen av min iphone.
tar kanske 5 minuter innan iTunes hittar iphone och då kommer ofta ..leverantörtjänst kunde inte hittas bla bla”har jailbreakat den men lyckades återställa den till fabriksinställningar trodde det skulle hjälpa men lika seg nu.
sen när jag försöker föra över apps så håller den på att säkershetskopiera i säkert 4-5 timmar.
( just nu är den inte halvklar och den har hållt på sen 18 och kl är nu 21.38) så¨har inte kunna lägga in något i den nu “fabriksnya” iphonen.lyckades efter många försök hitta outlook och kunde då igår föra över kontakterna och det tog 4-5 timmar.
En kompis sa att det var nån uppdatering som strulade till det för många stämmer det? eller är det telefonen som måste lämnas in? köpte den april förra året….14 månader då 🙁
går det att synka utan att säkerhetskopia?
redig: just det….varje gång jag ska synka så kommer det upp att – du måste aktivera auterisering för att kunna synka …jag trycker ju på Ja..även provat att avauktorisera och sen auktorisera igen…då kan jag få upp att det är min 5e dator av 5 möjliga……har bara denna datorn juiTunes spökar. Avinstallera iTunes enligt FAQn i min signatur och lägg in 9.1.1.
Dina apps finns kvar på hårddisken. Se bara till att radera gamla backuper och nollställa synkhistoria (tror jag det heter – under inställningar i iTunes) innan du synkar första gången med nya installationen
Idag har lyckats få liv på synkningen! Skulle nämligen synka en iPod och det var ett tag sen senast så datorn körde in lite drivrutiner. Kom en liten vit ruta med Apple… Och efter det så gick även iphonen att synka. Det kan fortfarande va lite trög o seg när den säkerhetskopierar men det är inga 4-5 timmar 🙂
ska prova att ta bort alla gamla säkerhetskopior i se om det blir ännu bättre.När man syncar Outlooks kalender mot iPhone så tyvärr kommer inte veckonummer med. Någon som har en lösning?
Jag kör med denna, fungerar klockrent
WeekInCal: A tweak to add the week number in calendar | Cydiaavinstallerat itunes idag enligt FAQ och lagt in den igen 9.1.11 tror jag det var och itunes hittar inte iphonen nu heller…ipods är det inga problem med.
man kanske skulle lägga in en äldre version om det funkar har win 7 så vet ioförsig inte om det funkar med en äldre , har en 9.0.2.25.
och fortfarande när den väl hittar min iphone så håller den på att säkerhetskopierar jättelänge ……en gång lyckades jag avbryta själva säkerhetskopieringen när den gick igång…så den svarta staplen försvann och bara synkade..då funkade det…men irriterande att det ska va så.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.