Synka iPhonekontakter med Google Contacts?!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Synka iPhonekontakter med Google Contacts?!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Jag tänkte att det skulle vara smart, smidigt och väldigt 2009 att synka mobilens kontakter med Google Contacts istället för Windows kontakter, för att på så vis alltid ha de tillgängliga på vilken dator jag än sitter vid. Jag gick in på min iPhone i iTunes och bytte “Synkronisera kontakter med:” till “Google Contacts”. Synkningen går snabbt, och allt verkar frid och fröjd.

MEN alla kontakter synkas, och då menar jag alla som Gmail gjort till kontakt varenda gång jag har mailat eller blivit mailad av någon de senaste 3 åren. Självfallet vill jag inte ha alla dessa på min mobil och jag försöker åtgärda detta genom att ta bort och ta bort dessa av Gmail skapade kontakter, men det kommer ju tillkomma nya varje gång någon mailar mig eller vice versa.

Ett fint sätt att lösa detta hade ju varit att välja att Google Contacts ska synka med “Markerade grupper” och ha alla jag vill synka i samma grupp på Gmail men det valet går inte att välja för mig i iTunes.

Snälla säg att någon varit med om samma problem och löst det!!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.