Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Synkningsproblem i Itunes!
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Körde för några veckor sen körde jag in windows 7 i min burk för att testa lite.
Då jag formaterade datorn vid detta tillfälle så försvan såklart alla program mm.Nu slängde jag in ett nytt itunes 8,0.
Men när jag ska lägga in ny musik så säger mitt itunes att det är synkat med ett annat itunes.
Förmodligen det jag hade innan jag formaterade!Nu måste jag synka min telefon med det nya itunes, men vad kommer att hända då?
Kommer jag ha kvar mina kontakter?
Program?
Vad händer med min jailbreak?Jailbreaken kommer att vara kvar, men allt annat, såsom program, musik, videor kommer att försvinna. Jag rekommenderar att via DiskAid plocka ut mappen “iTunes_Control” från /private/var/mobile/Media och mappen “Applications” från /private/var/mobile innan du gör något. Det innehåller nämligen din musik, dina videor och program 🙂 Kontakter och sms finns också någonstans som du kan plocka ut, vet dock inte exakt var 😉
Det låter ju rätt jobbigt bara för att man har formaterat!
Finns det något sätt att göra en säkerhetskopia på telefonen innan man formaterar nästa gång?iTunes libbarna på datorn kan sparas undan innan du formaterar, och på så sett ge samma identitet efter formateringen. Jag kör “samma” iTunes libbar hemma och på jobbet så min telefon tror att den är på samma ställe så jag kan synka på båda ställena utan problem.
Det låter ju kanon!
Jag sparade undan någon fil vill jag minnas innan jag la in Jailbreaken.“iPhone1,2_2.2_5G77_Restore”
Är det nått jag kan använda mig av?
Kommer inte ihåg vart den ska ligga bara :rolleyes:iTunes-libbarna ligger i “**/Music/iTunes”, den filen du har är en iPhone-firmware 😉
Hej är det någon som har hittat var alla kontakterna är i diskaid.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.